gevonden bij t rooth
gevonden bij t rooth

hallo,
deze fossielen heb ik gevonden bij het rooth, ik zou graag willen weten wat voor soort fossielen schelpen dit zijn. de derde foto is denk ik een soort koraal? er zitte kleine gaatjes in. de vierde foto, daar heb ik totaal geen idee van. ik zou dit graag willen weten. weet iemand wat dit is? =)
groetjes, jella
Antw: gevonden bij t rooth
Hallo Jella, foto 4 is volgens mij een Pycnodonte bivalve, foto2 is er ook een ze bestaan uit gebolde en platte modellen. Foto 1 is een foraminifeer of nummuliet zou een Bolivina kunnen zijn. misschien zijn er nog andere die een mening hebben. Foto 3 heb ik geen idee van.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000
Antw: Antw: gevonden bij t rooth
Hoi nog een keer foto 5 is de bivalve met foto 2. 3en 4 weet ik niet.scherven schreef:
Hallo Jella, foto 4 is volgens mij een Pycnodonte bivalve, foto2 is er ook een ze bestaan uit gebolde en platte modellen. Foto 1 is een foraminifeer of nummuliet zou een Bolivina kunnen zijn. misschien zijn er nog andere die een mening hebben. Foto 3 heb ik geen idee van.
Gr.Ben
0000000000
Rechts op foto 4 is een fragmentje van een grote zee-egel. Hemipneustes ligt erg voor de hand, maar ik ben bang dat dit fragmentje niet voldoende is voor een echt betrouwbare determinatie.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Hoi
Zou je nog een foto van de andere kant van nr.1 kunnen plaatsen want deze lijkt qua vorm op een zeeëgeltje(Procassidulis).
Foto 2 is de platte helft van een Pycnodonte zoals op foto 5.
Zou je nog een foto van de andere kant van nr.1 kunnen plaatsen want deze lijkt qua vorm op een zeeëgeltje(Procassidulis).
Foto 2 is de platte helft van een Pycnodonte zoals op foto 5.
I love nature from the past, present and future.
De bivalen zijn van de soort acutostrea uncinella.
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden

dankjewel voor alle reacties ! rebel, hier heb ik een foto van de andere kant.. duidelijker dan dit kreeg ik hem niet erop....
wacht, ik pak de fotocamera van mijn moeder even.. daar kan ik misschien een betere foto mee maken....
Wil je oom een foto maken van dat koraal kan het niet duidelijk zien .
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time