Zandmotor 14-4
Zandmotor 14-4
Dit zijn mijn vondsten van ee dagje zandmotor.
Het was een bewolkt dagje( althans toen ik er was).
Foto een ik denk een vissengraatje.
Foto twee en drie een fragment van een mammoet bot( ondetermineerbaar).
Foto 4 en 5 Schelpen die ook vond.
Ende laatste foto is denk ik een stukje versteend hout zag de lagen die ik ook zag in recenthout.
Wie kan mij helpen met het op naam brengen en controleren.
Alvast bedankt.
GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 15-04-2013 om 18:54 NL]
Keep looking evry time
Antw: Zandmotor 14-4
Foto 1:beenviswervel.
Foto 2: stukje bot, niet meer determineerbaar.
Foto 3: bepaalde soort pecten ben de naam vergeten.
Foto 5: hiervan zijn betere foto's nodig.
Grtz mendel
Foto 2: stukje bot, niet meer determineerbaar.
Foto 3: bepaalde soort pecten ben de naam vergeten.
Foto 5: hiervan zijn betere foto's nodig.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Deze soort schelpen heb ik ook gevonden op een strand in Frankrijk. Hoe kan je zien of zo'n schelp een fossiel is?
Marijn
Marijn
Antw: Antw: Zandmotor 14-4
Je moet er dan een lamp bij houden, als er dan geen licht door de schelp heen schijnt is deze fossiel.Marijn14 schreef:
Deze soort schelpen heb ik ook gevonden op een strand in Frankrijk. Hoe kan je zien of zo'n schelp een fossiel is?
Marijn
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Je gaat wel erg kort door de bocht Mendel.
Er zijn enkele kenmerken die kunnen helpen bij het onderscheid tussen fossiele en recente schelpen. Let wel op, dit zijn enkel richtlijnen, waarop tal van uitzonderingen bestaan:
1. Fossiele schelpen laten geen, of sterk verminderd, licht door in vergelijking met recente schelpen, wanneer men ze voor een felle lichtbron houdt (zoals een bureaulamp).
2. Fossiele schelpen hebben minder kleur, of zijn juist sterk verkleurd in vergelijking met recente schelpen.
3. Fossiele schelpen glanzen minder dan recente schelpen.
4. Sommige soorten zijn (in ons Noordzeegebied) alleen fossiel te vinden.
De schelpen zijn Aequipecten opercularis, waarbij de kleurrijke recent is en de donkere wat ouder (maar m.i. nog steeds Holoceen).
Groeten,
Bram
Er zijn enkele kenmerken die kunnen helpen bij het onderscheid tussen fossiele en recente schelpen. Let wel op, dit zijn enkel richtlijnen, waarop tal van uitzonderingen bestaan:
1. Fossiele schelpen laten geen, of sterk verminderd, licht door in vergelijking met recente schelpen, wanneer men ze voor een felle lichtbron houdt (zoals een bureaulamp).
2. Fossiele schelpen hebben minder kleur, of zijn juist sterk verkleurd in vergelijking met recente schelpen.
De schelpen zijn Aequipecten opercularis, waarbij de kleurrijke recent is en de donkere wat ouder (maar m.i. nog steeds Holoceen).
Groeten,
Bram
Antw: Antw: Zandmotor 14-4
bram schreef:
Je gaat wel erg kort door de bocht Mendel.
Groeten,
Bram
Ik zal kijken of er wat bijzonders tussen mijn schelpen zit.
Marijn
Bedankt voor het antwoord ik ga deze pecten toch bewaren want ik vind het mooien schelpen en van foto 4 plaats ik wel eens wat foto's.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time