wat vinden jullie?
wat vinden jullie?

Ik heb bij t rooth een een brok steen gevonden met allemaal kleine fossielen erin. zou ik al die fossieletjes eruit gaan halen en in een bakje doen, of zo laten, om misschien de helft zo laten? en de andere helft allemaal fossieletjes eruit halen?
Antw: wat vinden jullie?
Ik zou voorlopig zo laten en verder blijven zoeken in het Rooth.
De kans dat we nog nieuwe dingen vinden is klein, dit is nu een mooi verzamelstuk om in een vitrine te zetten.
Duys
De kans dat we nog nieuwe dingen vinden is klein, dit is nu een mooi verzamelstuk om in een vitrine te zetten.
Duys
Ik zou het zo laten.
Ook zal je er erg lang over doen als je al die fossielen er uit wil halen.
Grtz mendel
Ook zal je er erg lang over doen als je al die fossielen er uit wil halen.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
ja dat is ook zo! ik heb het al ingespoten met lak
dan brokkele de fossielen er niet af.. en al mijn andere fossielen heb ik ook net in gespoten
nu zitten wel mijn hele handen onder de spuitbuslak wat ik er niet afkrijg.. maar het is het waard !
Antw: Antw: wat vinden jullie?
het was waarschijnlijk verstandiger geweest dit in een houtlijm oplossing te doen en niet met haarlak aangezien deze verkleurd na verloop van tijd. Een tip voor de volgende keer.jella schreef:
ja dat is ook zo! ik heb het al ingespoten met lakdan brokkele de fossielen er niet af.. en al mijn andere fossielen heb ik ook net in gespoten
nu zitten wel mijn hele handen onder de spuitbuslak wat ik er niet afkrijg.. maar het is het waard !
En venis dat kan je daar toch ook goed voor gebruiken?
Ik gebruik het en heb nog geen klachten.
GR. dominiek
GR. dominiek
Keep looking evry time
Antw: Antw: wat vinden jullie?
dat is op de lange termijn. die verkleuring vindt niet plaats van de een op de andere dagdominiek schreef:
En venis dat kan je daar toch ook goed voor gebruiken?
GR. dominiek
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Geen lak of vernis jongens, daar krijg je later nog spijt van. In jullie geval ga je best voor een 1:10 of nog iets dunner houtlijm-water oplossing (kies wel een watergebaseerde houtlijm), daarmee het stuk in borstelen of zelfs voorzichtig onderdompelen, dat het spul ook echt wat kan intrekken.
water-houtlijm is lekker veilig en niet zo'n mottigmakend mengsel als vb. paraloid-aceton.
water-houtlijm is lekker veilig en niet zo'n mottigmakend mengsel als vb. paraloid-aceton.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
dat wist ik helemaal niet, bedankt voor de tip! ik ga het nooit meer met haarlak doen !!!