Schelpje met gaatjes
Schelpje met gaatjes

Beste allen,
Ik vraag mij af of deze schelp nu bijzonder is of niet... Je hebt ze ook in nieuwe vorm, maar deze is erg afgesleten, zit vol met kleine gaatjes overal en is geheel bruin verkleurt.. Ik ben benieuwd of iemand er iets meer van kan zeggen, alvast dank,
jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Antw: Schelpje met gaatjes
oh, wat een typevoorbeeld van een opgegeten schelp: de bruine verkleuring komt zeker en vast van het spijsverteringstelsel van die gigaaantische croc (crocs aten weldegelijk schelpjes) en omdat die schelpjes moeilijk zijn vast te pakken zijn en te openen zijn (denk maar aan een oester), dan moet die gigaantische croc met zijn talloze tandjes (giga-crocs hebben mini-tandjes) de schelp steeds weer opnieuw beet nemen.
(not)
sry, ken niet genoeg van oude schelpen om deze te plaatsen
(not)

sry, ken niet genoeg van oude schelpen om deze te plaatsen
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Zou het zelf toch maar houden op boorgangen van Entobia sp. doorheen eocene schelp Megacardita (?).
Groeten,
Johny
Groeten,
Johny
(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm
Het zijn vaak schelpen die al heel lang aan de opppervlakte liggen.Zou het gewoon niet ontkalking kunnen zijn;
Theo
Antw: Antw: Schelpje met gaatjes
Theo schreef:
Het zijn vaak schelpen die al heel lang aan de opppervlakte liggen.Zou het gewoon niet ontkalking kunnen zijn;
Ontkalkte schelpen (vb zoals in Oosterzele) zijn wel héél broos maar vertonen niet die \'gaatjes\' mij lijken dat ook boorgaten zoals Johnny al zei.
ben het met Johny eens.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
bijzonder is hij in elk geval niet, als ik haaientanden ga zoeken in zeeland kom ik tientallen van dit soort schelpen tegen.
allemaal vol gaatjes idd.
ik geloof het verhaal van de boorgaten wel!
allemaal vol gaatjes idd.
ik geloof het verhaal van de boorgaten wel!
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
De boorgaten zullen het zijn want de schelp is wel erg stevig (de kat sprong op de scannerklep en de schelp die daar toen onderlag heeft het niet begeven tenslotte..), maw niet ontkalkt maar doorboord dan waarschijnlijk.
(al vond ik het jammer dat dat van die croc dus niet kan..)
Bedankt en groeten
Jeroen
De boorgaten zullen het zijn want de schelp is wel erg stevig (de kat sprong op de scannerklep en de schelp die daar toen onderlag heeft het niet begeven tenslotte..), maw niet ontkalkt maar doorboord dan waarschijnlijk.
(al vond ik het jammer dat dat van die croc dus niet kan..)
Bedankt en groeten
Jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j