Regio Osnabr
Antw: Regio Osnabrück onrust
Misschien interessant om te weten dat deze mail zeker niet van een Duitse is geschreven worden! (Vanwege het erg slechte Duits...)
Groetjes, Xenina
Wat is er precies zo slecht aan dit Duits?
Geeft in ieder geval een goede beschrijving over hoe zij (de Duitse groep)het gedrag van de Hollandse groep hebben ervaren. Ik wordt daar niet blij van
En jij?
Peter
Groetjes, Xenina
Wat is er precies zo slecht aan dit Duits?
Geeft in ieder geval een goede beschrijving over hoe zij (de Duitse groep)het gedrag van de Hollandse groep hebben ervaren. Ik wordt daar niet blij van

En jij?
Peter
donckey
Xenina ik heb een willekeurig persoon van de Duitse groep om een reactie gevraagd. En idd deze meneer is geen 100% Duitser. Maar daar gaat het hier toch niet om? Ik ken nog een aantal personen van deze groep. En die hadden een 100% Duitse verklaring kunnen geven. Maar veranderdt dat wat aan het verhaal?
dit is iets wat vooral door gelegenheidszoekers gebeurt en je ziet ze overal, dijkengravers in Hoevenen, puttengravers in de klei van CBN. Er was zo een tijdje geleden een man ('t was voor een keer een duitser) diepe putten aan het graven in de gault klei, wat zeker niet toegestaan is. Toen ik hem er over aansprak en zei welke boetes hij riskeerde antwoordde hij dat hij 's anderendaags toch weg was en deed rustig verder. We kunnen ze toch niet afknallen, helaas
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Regio Osnabrück onrust
Aan het bedroevend verhaal verandert het natuurlijk niets maar ik wist niet dat je zelf om een reactie gevraagt had.Erik-B schreef:
Xenina ik heb een willekeurig persoon van de Duitse groep om een reactie gevraagd. En idd deze meneer is geen 100% Duitser. Maar daar gaat het hier toch niet om? Ik ken nog een aantal personen van deze groep. En die hadden een 100% Duitse verklaring kunnen geven. Maar veranderdt dat wat aan het verhaal?
Het is niet makkelijk voor me met mijn slecht Nederlands

ik dacht tot nu dat iemand deze mail ongevraagd naar je toe gestuurd heeft, blijkbar een Duitser. Omdat ik zelf Duitse ben weet ik van de problemen die helaas nog stets soms tussen buren bestaan. Met mijn opmerking wilde ik alleen de indruk voorkomen dat er een (of meerdere) DUITSER(s) speciaal quaad op (sommige) NEDERLANDERS is/zijn.
Als mijn bezorgdheit onnondig is, zoals het nu ook eruit ziet, ben ik opgelucht...
Erg moeilijk voor me om in het Nederlands uit te drukken...
Groetjes, Xenina
[Bewerkt door Xenina op 23-04-2013 om 21:29 NL]
Antw: Antw: Antw: Regio Osnabrück onrust
Ok misverstand dus ;)Alles is duidelijk nuXenina schreef:Aan het bedroevend verhaal verandert het natuurlijk niets maar ik wist niet dat je zelf om een reactie gevraagt had.Erik-B schreef:
Het is niet makkelijk voor me met mijn slecht Nederlandsom mijn gedachten te verklaren maar ik zal toch een poging doen:
ik dacht tot nu dat iemand deze mail ongevraagd naar je toe gestuurd heeft, blijkbar een Duitser. Omdat ik zelf Duitse ben weet ik van de problemen die helaas nog stets soms tussen buren bestaan. Met mijn opmerking wilde ik alleen de indruk voorkomen dat er een (of meerdere) DUITSER(s) speciaal quaad op (sommige) NEDERLANDERS is/zijn.
Als mijn bezorgdheit onnondig is, zoals het nu ook eruit ziet, ben ik opgelucht...
Groetjes, Xenina

Antw: Antw: Antw: Regio Osnabrück onrust
Je doet het goed Nina.Xenina schreef:Aan het bedroevend verhaal verandert het natuurlijk niets maar ik wist niet dat je zelf om een reactie gevraagt had.Erik-B schreef:
Het is niet makkelijk voor me met mijn slecht Nederlandsom mijn gedachten te verklaren maar ik zal toch een poging doen:
Groetjes, Xenina
grtz,
Hogst
Hello together,
sorry for writing in english, unfortunately we germans normally don´t know to speak and write dutch, whilst you dutch can cope with our language (which I really appreciate), anyway I understood most of what has been said here, so I´ll write some hopefully calming words.
I´ve also been at the Piesberg at the mentioned excursion and scene. I have to say that all Dutch collectors, despite this one man, behaved absolutely friendly and normal. Only this person has been impudent, as it was described above. After a few serious words he left the site where he made the trouble and that´s it...
The others behaved absolutely correct and the communication was good. Nationality doesn´t count, fossil hunting is a connecting hobby, and it´s always wrong to say "the Dutch", "the Germans", etc. - there is a huge amount of kind Dutch and also of kind German people (really, they exist
), and unfortunately there are also some exceptions on both sites...
It was a little mistake to say it was "a Dutchman", it is only because nobody knews his name. We should better have said "one impudent fossil digger"...
By the way: One Dutchwoman found an absolutely rare and well preserved Euproops (a horseshoe crab) - congratulations again (if she reads here)!
So I hope you understand what I mean - there is no necessity for a general discussion on this little incident.
Best regards!
Soenke (from Steinkern.de)
sorry for writing in english, unfortunately we germans normally don´t know to speak and write dutch, whilst you dutch can cope with our language (which I really appreciate), anyway I understood most of what has been said here, so I´ll write some hopefully calming words.
I´ve also been at the Piesberg at the mentioned excursion and scene. I have to say that all Dutch collectors, despite this one man, behaved absolutely friendly and normal. Only this person has been impudent, as it was described above. After a few serious words he left the site where he made the trouble and that´s it...
The others behaved absolutely correct and the communication was good. Nationality doesn´t count, fossil hunting is a connecting hobby, and it´s always wrong to say "the Dutch", "the Germans", etc. - there is a huge amount of kind Dutch and also of kind German people (really, they exist

It was a little mistake to say it was "a Dutchman", it is only because nobody knews his name. We should better have said "one impudent fossil digger"...
By the way: One Dutchwoman found an absolutely rare and well preserved Euproops (a horseshoe crab) - congratulations again (if she reads here)!
So I hope you understand what I mean - there is no necessity for a general discussion on this little incident.
Best regards!
Soenke (from Steinkern.de)
http://www.der-steinkern.de - Die neue Fossilienzeitschrift - reeds bekend?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Thanks for the clarification Sonke, it's appreciated.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Thanx Sönke for your answer. I total agree with your writing. ( bedankt voor je reactie. Ik ben het helemaal eens met wat je geschreven hebt)
Bis sonntag 12 mai in Misburg Nord
[Bewerkt door Erik-B op 29-04-2013 om 12:32 NL]
Bis sonntag 12 mai in Misburg Nord

[Bewerkt door Erik-B op 29-04-2013 om 12:32 NL]