Pantoffel koraal
Antw: Pantoffel koraal
Je mag dit trouwens ook met de andere beheerders gebruiken voor jullie stuk over vervalsingen. Misschien is dit een goed voorbeeld.
Marijn
Marijn
Om dit nou gelijk onder 'vervalsingen' te scharen gaat wel erg ver. Is gewoon een kwestie van miscommunicatie.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Antw: Antw: Pantoffel koraal
Niet echt als vervalsing, maar meer als iets anders waar je buiten vervalsingen ook rekening mee kan houden.bram schreef:
Om dit nou gelijk onder 'vervalsingen' te scharen gaat wel erg ver. Is gewoon een kwestie van miscommunicatie.
Groeten,
Bram
Marijn
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Het is overal hoor. Ook op beurzen, ebay, marktplaats. Je koopt nooit (of bijna nooit) van wetenschappers. Vaak zijn het handelaren en/of liefhebbers.
Dat is wel iets wat een koper moet beseffen. Dit kan zowel voor als nadelen hebben. Bijv. een poosje terug een setje tanden gekocht waar een mooie voortand van een Carcharoides catticus tussen zat onder de naam van Carcharias sp..
Ook heb ik meerdere 'miskopen' gedaan, maar daar kijk ik maar zo naar dat je er iets van geleerd hebt. Net zoals jij nu weet hoe zo'n kies er uit ziet.
Als koper moet je gewoon goed opletten en kritisch zijn.
Groeten, Gerard
Dat is wel iets wat een koper moet beseffen. Dit kan zowel voor als nadelen hebben. Bijv. een poosje terug een setje tanden gekocht waar een mooie voortand van een Carcharoides catticus tussen zat onder de naam van Carcharias sp..
Ook heb ik meerdere 'miskopen' gedaan, maar daar kijk ik maar zo naar dat je er iets van geleerd hebt. Net zoals jij nu weet hoe zo'n kies er uit ziet.
Groeten, Gerard
Antw: Antw: Pantoffel koraal
Is het nodig om al mijn gekochte fossielen op het forum te zetten om zeker te weten of alle info die ik heb gekregen wel klopt?gverwey schreef:
Het is overal hoor. Ook op beurzen, ebay, marktplaats. Je koopt nooit (of bijna nooit) van wetenschappers. Vaak zijn het handelaren en/of liefhebbers.
Groeten, Gerard
Marijn
- Carcharoides
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Pantoffel koraal
Je kan het ook zelf proberen te toetsen. Als je een naam hebt, kan je bijv via google of via http://www.fossiel.net/id_system/fossil_id.php al een paar voorbeelden vinden. Dat zal je in ieder geval wel een indicatie geven.Marijn14 schreef:Is het nodig om al mijn gekochte fossielen op het forum te zetten om zeker te weten of alle info die ik heb gekregen wel klopt?gverwey schreef:
Groeten, Gerard
Marijn
Wat ik geleerd heb, is dat je vooral altijd kritisch moet blijven. Laat je overtuigen met goede informatie!
Groeten en succes!
Gerard
Antw: Antw: Antw: Antw: Pantoffel koraal
gverwey schreef:Je kan het ook zelf proberen te toetsen. Als je een naam hebt, kan je bijv via google of via http://www.fossiel.net/id_system/fossil_id.php al een paar voorbeelden vinden. Dat zal je in ieder geval wel een indicatie geven.Marijn14 schreef:Is het nodig om al mijn gekochte fossielen op het forum te zetten om zeker te weten of alle info die ik heb gekregen wel klopt?gverwey schreef:
Groeten, Gerard
Marijn
Wat ik geleerd heb, is dat je vooral altijd kritisch moet blijven. Laat je overtuigen met goede informatie!
Groeten en succes!
Gerard
Hoe weet je dan of het goede informatie is als je het fossiel niet eerder gezien hebt?
Marijn
- Carcharoides
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Pantoffel koraal
Tja dat blijft altijd lastig. Maar het is in ieder geval een goede indicatie als je meerdere bevestigingen weet te vinden via het Internet. Ook de determinaties op dit forum zullen mogelijk niet altijd kloppen. Iedereen doet zn best, maar het blijft lastig te determineren vanaf foto's en mensen kunnen altijd fouten maken. Je weet het pas echt zeker als je zelf research naar je fossiel doet. Laat je overtuigen is daarom ook mijn advies.Marijn14 schreef:
Hoe weet je dan of het goede informatie is als je het fossiel niet eerder gezien hebt?
Marijn