C.vorax en C.reticulata anterior verschillen
C.vorax en C.reticulata anterior verschillen
hallo iedereen,
Ik heb een beetje moeite de genoemde soorten uit elkaar te houden. Ik heb het vooral over de anteriors. Ik weet dat reticulata lichte striatie kan hebben maar dat is volgens mij niet altijd zo. Kwa bijspitsen kunnen ze m.i. alle twee erg scherp zijn. Kan iemand mij een paar tips geven om deze soorten simpel uit elkaar te houden?
Alvast bedankt!
groetjes
Aaron
Ik heb een beetje moeite de genoemde soorten uit elkaar te houden. Ik heb het vooral over de anteriors. Ik weet dat reticulata lichte striatie kan hebben maar dat is volgens mij niet altijd zo. Kwa bijspitsen kunnen ze m.i. alle twee erg scherp zijn. Kan iemand mij een paar tips geven om deze soorten simpel uit elkaar te houden?
Alvast bedankt!
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: C.vorax en C.reticulata anterior verschillen
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
@Gerard: Bedankt voor de moeite maar deze ken ik al, had hem al een paar keer doorgelezen. Het zijn echt de anteriors tussen vorax en reticulata waar ik moetje mee heb.
@ hieronymus: Bedankt voor de link! Ik ben wel niet goed in Engels.('K ben nog maar 14). Ik ga het wel eens proberen!
groetjes
Aaron
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Plaats eens een foto van een tandje waar je twijfel mee hebt, misschien werkt het als je een voorbeeld plaatst?
Groeten, Gerard
Groeten, Gerard
er is geen daglicht meer waardoor de foto's niet zo goed zijn. Hopelijk toch duidelijk genoeg. De hoogte is 1.8 cm
groetjes
Aaron
Carcharias reticulatus. Een dikke 2cm is zowat de max grootte voor deze soort. Alles vanaf 2.5cm is vorax.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Aaron,volgens mij is dit O.reticulata,het formaat kan van beide zijn,gezien reticulata niet groter word dan 20 mm,maar de spitsen zijn te recht voor vorax.Ik kan verkeerd zijn:D
GR
GR
strandjutters
Dank jullie Pieter en Pascal!
@somniosus: cuspidata kan toch ook groter zijn dan 20 mm ?
groetjes
Aaron
@somniosus: cuspidata kan toch ook groter zijn dan 20 mm ?
groetjes
Aaron
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Aaron,cuspidata is doorgaans veel groter dan vorax,de spitsen van cuspidata zijn eerder stomp dan scherp,de laterals hebben ook niet de dubbele spitsen maar eerder een zooite van alles door elkaar,cuspidata zul je volgens mij niet verwaren met reticulata.GR
strandjutters