Wervels van??????
Wervels van??????
Hallo!
Deze vond ik enkele weken geleden in Nieuwvliet bad, de kleine in de duinen,de grote was net aangespoeld.
Ik was eigenlijk op zoek naar haaientanden maar vond er jammergenoeg geen enkele!
Toch ben ik blij met deze vondst!
Weet iemand van wat deze wervels kunnen zijn?
Ook hoe oud ze zijn?
Mama heeft ze ontzilt maar moet ik er anders nog iets met doen om te bewaren?
Bedankt!
Wie zoekt,die vindt
Antw: Wervels van??????
Hoi gianno,
Dit zijn wervels van beenvissen.
Hoe oud ze precies zijn weet ik niet, maar aangezien ze uit cadzand komen zijn ze waarschijnlijk rond de 50 miljoen jaar oud.
Waar heb je trouwens fossielen gezocht in nieuwvliet?
Als je meer bij de plaats cadzand-bad hebt gezocht kan het kloppen dat je geen haaientanden hebt gevonden. Ze hebben daar namelijk opgespoten met recent zand, je kan nu alleen nog bij de zwarte polder, bij het zwin en bij Knokke haaientanden vinden.
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 27-04-2013 om 21:08 NL]
Hoe oud ze precies zijn weet ik niet, maar aangezien ze uit cadzand komen zijn ze waarschijnlijk rond de 50 miljoen jaar oud.
Als je meer bij de plaats cadzand-bad hebt gezocht kan het kloppen dat je geen haaientanden hebt gevonden. Ze hebben daar namelijk opgespoten met recent zand, je kan nu alleen nog bij de zwarte polder, bij het zwin en bij Knokke haaientanden vinden.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Wervels van??????
Mendel schreef:
Hoi gianno,
Grtz mendel
Hallo!
Dank u voor uw antwoord.
Dus niet van een haai of rog?
We hebben gezocht bij de radartoren en zwarte polder maar niets gevonden van haaientanden.
Ik had gehoopt op haai of rog

Groetjes Gianno
Wie zoekt,die vindt
Antw: Antw: Antw: Wervels van??????
Zeg maar je hoor, ik ben maar een paar jaar ouder dan jij..Gianno schreef:Mendel schreef:
Hoi gianno,
Als je meer bij de plaats cadzand-bad hebt gezocht kan het kloppen dat je geen haaientanden hebt
gevonden. Ze hebben daar namelijk opgespoten met recent zand, je kan nu alleen nog bij de zwarte polder, bij het zwin en bij Knokke haaientanden vinden.
Grtz mendel
Hallo!
Dank u voor uw antwoord.
We hebben gezocht bij de radartoren en zwarte polder maar niets gevonden van haaientanden.
Groetjes Gianno

Het is niet van eenn haai of rog.
Hoe heb je trouwens gezocht?
Grtz mendel
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Mendel,deze wervels zijn waarschijnlijk geen 50 miljoen jaar oud,je spreekt hier over het Paleoceen,ik denk eerder Holoceen,en dit scheelt wel een paar jaar
Deze Beenviswervels komen veel voor in de turflagen aan onze kust,en zijn te goed bewaard voor het Paleoceen.Dit soort werveltjes zijn zeer licht in de hand en zeker niet zwaar versteend.Dat je geen tandjes hebt gevonden in Nieuwvliet,daarmee ben ik het eens Gianno,ik heb ook van die dagen.GR(BTW het ligt niet aan jouw dat je er geen vind
,er liggen er gewoon geen,en zeker al niet als je de 350 ste zoeker was van de dag)

strandjutters
Oh ik dacht dat ze wat ouder waren:D.strandjutters schreef:
Hallo Mendel,deze wervels zijn waarschijnlijk geen 50 miljoen jaar oud,je spreekt hier over het Paleoceen,ik denk eerder Holoceen,en dit scheelt wel een paar jaarDeze Beenviswervels komen veel voor in de turflagen aan onze kust,en zijn te goed bewaard voor het Paleoceen.Dit soort werveltjes zijn zeer licht in de hand en zeker niet zwaar versteend.Dat je geen tandjes hebt gevonden in Nieuwvliet,daarmee ben ik het eens Gianno,ik heb ook van die dagen.GR(BTW het ligt niet
aan jouw dat je er geen vind,er liggen er gewoon geen,en zeker al niet als je de 350 ste zoeker was van de dag)
Grtz mendel
P.s. 50 miljoen jaar geleden was toch het Eoceen?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
47 miljoen jaar om precies te zijn,maar laat ons zeggen Paleogeen .De meeste vondsten uit deze periode zijn in fosforiet en hebben met been of bot niets meer te maken.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 27-04-2013 om 22:30 NL]
GR
strandjutters
klopt strandjutters er was nog een paar zoekers en de ene die uit engeland of zo komt had er al een maar ze zee ook dat er niet zo veel meer liggen.strandjutters schreef:
Hallo Mendel,deze wervels zijn waarschijnlijk geen 50 miljoen jaar oud,je spreekt hier over het Paleoceen,ik denk eerder Holoceen,en dit scheelt wel een paar jaarDeze Beenviswervels komen veel voor in de turflagen aan onze kust,en zijn te goed bewaard voor het Paleoceen.Dit soort werveltjes zijn zeer licht in de hand en zeker niet zwaar versteend.Dat je geen tandjes hebt gevonden in Nieuwvliet,daarmee ben ik het eens Gianno,ik heb ook van die dagen.GR(BTW het ligt niet aan jouw dat je er geen vind
,er liggen er gewoon geen,en zeker al niet als je de 350 ste zoeker was van de dag)
Wie zoekt,die vindt
Antw: Antw: Antw: Antw: Wervels van??????
Mendel schreef:Zeg maar je hoor, ik ben maar een paar jaar ouder dan jij..Gianno schreef:Mendel schreef:
Hoi gianno,
Als je meer bij de plaats cadzand-bad hebt gezocht kan het kloppen dat je geen haaientanden hebt
gevonden. Ze hebben daar namelijk opgespoten met recent zand, je kan nu alleen nog bij de zwarte polder, bij het zwin en bij Knokke haaientanden vinden.
Grtz mendel
Hallo!
Dank u voor uw antwoord.
Groetjes Gianno
Het is niet van eenn haai of rog.
Hoe heb je trouwens gezocht?
Grtz mendel
ik heb met een zeefje van een halve cm²
gezeefd is het speciaal dat...?
Wie zoekt,die vindt
strandjutters schreef:
47 miljoen jaar om precies te zijn,maar laat ons zeggen Paleogeen .De meeste vondsten uit deze periode zijn in fosforiet en hebben met been of bot niets meer te maken.
GR
Dag strandjutter,
Weet jij ook welke beenvis het zou kunnen zijn?
Groetjes Gianno
Wie zoekt,die vindt