Wat is dit?
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Wat is dit?

Hallo,
wat de volgende vondsten aangaat ben ik echt radeloos. Zij zaten allemaal in een conglomeraat uit mergel, kiezel, bivalven, haaientandjes en bryozoa-resten en zijn afkomstig uit het tijdperk Campan/Vaalser groenzand in Aken.
Ik dacht al dat het misschien vissentanden zouden kunnen zijn?! Grootte is enkele millimeters...
Groeten en alvast hartelijk bedankt!
Oliver
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Wat is dit?
Hallo Olivier,ik herken er zeker vissetandjes in,de vorm doet mij denken aan zeebrasem,ik vind ze in elk residu terug maar dan wel in een beter bewaartoestand,het ronde gaatje aan de bovenkant van een vissetandje op jouw foto's is typisch voor deze soort ,ook het formaat.GR
strandjutters
- hubertus68
Hoi strandjutters,
de bewaartoestand is over het allgemeen schlecht op die vindplaats. Men moet heel voorzichtig prepareeren, ze breeken namelijk zeer snel uiteen. Bedankt voor dit eerste antwoort!
Oliver
de bewaartoestand is over het allgemeen schlecht op die vindplaats. Men moet heel voorzichtig prepareeren, ze breeken namelijk zeer snel uiteen. Bedankt voor dit eerste antwoort!
Oliver
- hubertus68
Hallo,
excuseer a.s.b. de fouten in mijn teksten. Ik ben in Heerlen geboren, maar woon sinds bijna 30 jaar in Duitsland. Het zou moeten heten "uit elkaar" en niet "uiteen", of?
excuseer a.s.b. de fouten in mijn teksten. Ik ben in Heerlen geboren, maar woon sinds bijna 30 jaar in Duitsland. Het zou moeten heten "uit elkaar" en niet "uiteen", of?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Olivier,het voordeel van mij is, dat ik door alle fouten die ik lees alle talen begrijp.Ben zelf beroepmilitair geweest in Arolsen in Duitsland.GR
strandjutters
- hubertus68

Hallo samen!
hier nog een paar fotos, die een beetje meer de details laten zien. Aan de onderzijde zie je een radiaal structuur, dat mij een beetje twijfelen laat, of het vissentanden zijn.
Wat denken jullie? De grootte is 2 tot 7 mm.
Groeten
Oliver
- hubertus68
Hallo Standjutters,
zou het misschien een koraal kunnen zijn (Micrabacia)? Of ben je zeker, dat het van een vis is? Je zij, dat je dezelfde aan de kust gevonden hebt. Zou je misschien een foto kunnen maken? Bedankt
Groeten Oliver
zou het misschien een koraal kunnen zijn (Micrabacia)? Of ben je zeker, dat het van een vis is? Je zij, dat je dezelfde aan de kust gevonden hebt. Zou je misschien een foto kunnen maken? Bedankt
Groeten Oliver
Ik denk ook dat het iets in de richting van een koraal is.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time
- hubertus68
Ik weet het niet. Deze stukken blijken heel lastig te determineeren. Zij zijn namelijk gephosporiseert. En dit heb ik bij koralen nog nooit gezien. Als men het materiaal breekt, blijkt het ook meer een botten materiaal te zijn????