Gezocht mosa & squalicorax
Antw: Antw: Gezocht mosa & squalicorax
Beste Peter,donckey schreef:
Hoi Dirk,
Bedankt voor de "link"
Gaaf dat Arno er eentje voor je weglegd voor het geval je er in april geen vind.
Ben zelf wel lid van NGV maar niet afd. Limburg dus voor mij helaas geen enci.
Ga na pasen wel een paar keer na het oude "t Rooth. Kom zelf uit Amstelveen, misschien kunnen we is samen gaan.
Peter
Lid worden is niet zo'n probleem. Als je even belt, kan je 13-04 wel komen, betaal je dan jouw lidmaatschap. Mail mij als je dat wilt even; heb ik wel een tel. nr./ mailadres voor je?
Ik vraag na hoe de situatie in 't Rooth is. Mocht het interessant zijn, dan lijkt het mij zeker leuk eens samen te gaan.
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Gezocht mosa & squalicorax
Beste Arno,arno schreef:Beste Dirk , ik wacht af tot April voor je ok. Mocht het wederom niet lukken zal ik een Squalicorax voor je opzij leggen .dirk schreef:Nog een een kleine toevoeging:dirk schreef:Beste Peter,donckey schreef:
Dirk,
Zoek je ook veel in het voormalige 't Rooth?
Moet toch mogelijk zijn om daar een squalicorax in de gruislagen te vinden.
Heb er zelf gelukkig een paar kunnen vinden.
Wel al twintig jaar geleden.
En ook een klein mosatandje.
Je zegt dat deze twee de enige encifossielen zijn die nog in je verzameling ontbreken. Heb je dan wel andere soorten haaientanden en vissentanden.
Zou graag wat foto's zien.
En ehhhh Als iemand een naampje kan plakken op de andere haaientanden en mosatandje dan graag.
Peter
Ik ben er afgelopen jaar 2x (na de ENCI) geweest, maar er was vrijwel niets te doen. Het zou mooi zijn als je ergens kon zien of er gewerkt wordt, want dat gebeurt niet doorlopend. En ik woon ver weg (bij Dordrecht), dus je rijdt er niet even naar toe.
Mooi rijtje tanden trouwens. Ik ben geen kei in namen, maar misschien heb je iets aan deze site:
http://home.zonnet.nl/jbastiaansen/maastr_sharks.html
Groeten,
Dirk
Ik heb zeker geen complete verzameling, maar gelukkig wel wat andere mooie tanden, zoals Palaeohypotodus Bronni, Pseudocorax en diverse andere, die ik niet durf te benoemen. Ook de kleintjes (van enkele mm's) zijn prachtig, zie op genoemde site.
Ik heb helaas geen camera, die deze kleine zaken goed fotografeert. Maar ik kan er misschien 1 lenen, dat volgen er zeker foto's.
Ik kom overigens al jaren in de ENCI, maar vanwege de afstand en een eigen bedrijf lukt dat maar enkele keren per jaar. Pas vorig jaar ben ik mij echt op de tanden gaan richten, omdat toen Lichtenberg goed was ontsloten. Mijn vraag nu komt voort uit de angst, dat dit niet meer het geval is, de ENCI binnen enkele jaren dicht zal zijn en er dan zeker geen tanden meer aangeboden zullen worden.
In april ben ik er overigens zeker bij.
gr Arno
Het was voor mij helaas weer niet veel. Op naar 11 mei. Ik heb wel naar je uitgekeken, hoorde van anderen, dat je er niet bij was. Kom je wel regelmatig naar de ENCI?
En waar zoek jij dan die fantastische verzameling bij elkaar?
Peter (donckey) was er wel bij; was een leuke kennismnaking, en hij had meer geluk. Hij heeft er een paar mooit tanden gevonden.
Groeten,
Dirk
Antw: Gezocht mosa & squalicorax
He Dirk,
Je stond naast mij te kappen en hebt mijn puntbeitel nog geleend!
Heb je het gruis al uitgezocht ?
Deze week kwam deze schoonheid uit mijn gruis te voorschijn:
Cretalamna appendiculata(Agassiz,1843)
Je ziet dat het toch steeds de moeite loont om gruis mee te nemen.
Wally
Das een mooie!Wally schreef:
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Hoi Wally,Wally schreef:
He Dirk,
Je stond naast mij te kappen en hebt mijn puntbeitel nog geleend!
Heb je het gruis al uitgezocht ?
Je ziet dat het toch steeds de moeite loont om gruis mee te nemen.
Wally
Ja, jij en je maat aan mijn andere kant hadden meer geluk. Ik vond ook dat zeeëgeltje van je fantastisch; zou ik graag, als je heb geheel hebt geprepareerd, nog een foto van zien.
Ik ben nog niet door alles heen, er leek 1 mooie bronni uit te komen, maar daarvan was de punt afgebroken. De grote brokken zijn nu klein gemaakt, dus die 5 cm mosa zit er niet meer tussen. Maar wie weet ...
We gaan er 11 mei gewoon weer tegenaan, een keertje zal ik toch ook wel geluk hebben.
Hartelijke groet,
Dirk
Hallo Dirk,
Ik heb je een mail gestuurd.
Grtz mendel
Ik heb je een mail gestuurd.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Zie hier dan de eerste squalicorax in mijn verzameling; ik mocht deze niet zelf vinden, die eer was voor mijn oudste zoon. Maar omdat ik er zorgvuldiger mee omga, mag ik 'm bewaren.
De bronni's vind ik zelf erg mooi, vandaar ook hiervan een foto. De middelste is van vorig jaar, de linker en de rechter zijn van afgelopen zaterdag.
Groeten,
Dirk
Het is even gelden, maar toch een update:
Dit jaar voor het eerst enige kapotte exemplaren gevonden, zie de foto's. Squali links op eerste foto, ook de cretalamna is helaas stuk.
Maar de vraag blijft actueel, want mooie complete exemplaren van squalicorax en mosasaurus vind ik niet en zou ik zeer graag aan mijn verzameling willen toevoegen.
[Bewerkt door Dirk op 30-08-2013 om 18:48 NL]