hoe zie ik het verschil tussen een fossiel en een dendriet?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Tom1983
Contacteer:
hoe zie ik het verschil tussen een fossiel en een dendriet?

Bericht door Tom1983 » 01 mei 2013, 19:48

vorige week was ik aan de waal op zoek naar stenen. Tot mijn groote verbazing vond ik het een na het ander, dus ik als een kind zo blij naar huis want ik had allerlei plantenresten gevonden. Toen ik een fossielenboekje aan het lezen was en ik er achter kwam dat het geen plantenresten waren maar dendriet heel mooi en leuk maar niet wat ik zocht. Dus mijn vraag is hoe zie ik het verschil?

mendel
Antw: hoe zie ik het verschil tussen een fossiel en een dendriet?

Bericht door mendel » 01 mei 2013, 21:30

Het grote verschil is volgens mij dat bij plantenresten de kenmerken van planten (nerven ed.) te zien zijn. Bij dendriet is dit niet te zien. Ik denk dat de plantenexperts van het forum hier wat meer over kunnen vertellen.

Grtz mendel

Facta non verba- Geen woorden maar daden

Tom1983
Contacteer:
Antw: Antw: hoe zie ik het verschil tussen een fossiel en een dendriet?

Bericht door Tom1983 » 01 mei 2013, 21:53

Mendel schreef:
Het grote verschil is volgens mij dat bij plantenresten de kenmerken van planten (nerven ed.) te zien zijn. Bij dendriet is dit niet te zien. Ik denk dat de plantenexperts van het forum hier wat meer over kunnen vertellen.

Grtz mendel[/quo

Ja daar ben ik het wel mee eens bedankt voor je reactie ik wacht het gewoon nog even of meschien komen er wel meer antwoorden

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Antw: Antw: hoe zie ik het verschil tussen een fossiel en een dendriet?

Bericht door scherven » 01 mei 2013, 22:58

Tom1983 schreef:
Mendel schreef:

Grtz mendel[/quo
Hoi helemal met Mendel eens. Dendriet is een soort sneeuw kristal dat zich vormt in spleten en platen, het is een ijzer-mangaan verbinding. Planten fossielen zien er totaal anders uit.
Gr.Ben

Ja daar ben ik het wel mee eens bedankt voor je reactie ik wacht het gewoon nog even of meschien komen er wel meer antwoorden

0000000000

Tom1983
Contacteer:

Bericht door Tom1983 » 02 mei 2013, 19:00

bedankt voor de info geld het ook voor alle dendrieten of is er ook heel fijn dendriet want dat heb ik ook gevonden? met hele fijne vertakkingen

Tom1983
Contacteer:

Bericht door Tom1983 » 02 mei 2013, 22:14

Kom net terug van de waal en ja hoor ik geef jullie gelijk.Ik heb net bladeren gevonden en warempel zie weldegenlijk bladeren met nerf dus ik ben erachter :)

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Antw: hoe zie ik het verschil tussen een fossiel en een dendriet?

Bericht door scherven » 02 mei 2013, 23:04

Tom1983 schreef:
Kom net terug van de waal en ja hoor ik geef jullie gelijk.Ik heb net bladeren gevonden en warempel zie weldegenlijk bladeren met nerf dus ik ben erachter :)
Hoi, je moet eigenlijk wat foto,s plaatsen van je vondsten. Ik wil wel eens zien wat je aan de Waal hebt gevonden. Is het misschien in stortsteen waar je zoekt ?
Gr.Ben

0000000000

Plaats reactie