Dit had ik nog liggen.
Dit had ik nog liggen.
Deze had ik nog liggen. Ze zien er uit alsof ze al een tijdje in steen hebben gezeten dus ik dacht dat ze misschien fossiel waren. Kan iemand ze determineren?
Marijn
Antw: Dit had ik nog liggen.
Het zijn zowiezo gastropoden, maar dat wist je waarschijnlijk al. 
Ik weet alleen niet van welke soort(en).
Waar komen ze eigenlijk vandaan?
Grtz mendel

Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Dit had ik nog liggen.
Dat weet ik niet, want ik heb ze gekregen.Mendel schreef:
Het zijn zowiezo gastropoden, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Grtz mendel
(dat was ik vergeten te vermelden)
Marijn
Hallo, ik vermoed dat deze gastropoden afkomstig zijn uit de omgeving Escalles en midden Krijt als ouderdom hebben.
Beide soorten zijn afgebeeld in het GEA nummer Wissant.
groeten, Bert
Beide soorten zijn afgebeeld in het GEA nummer Wissant.
groeten, Bert
Elbert
de tweede komt volgens mij uit de gault klei van cap blanc nez en staat in de determinatiepagina onder de naam Jurassiphorus fittoni, de eerste herken ik toch niet van deze vindplaats
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,de slak op de eerste foto is volgens mij een Gibbula magus,komt waarschijnlijk ergens uit een groeve in Frankrijk.GR
strandjutters
Die schelp die jij bedoelt is plat als een ammoniet. Bij mijn schelp is het middelste puntje nog wat hoger dan de rest.phil schreef:
de tweede komt volgens mij uit de gault klei van cap blanc nez en staat in de determinatiepagina onder de naam Jurassiphorus fittoni, de eerste herken ik toch niet van deze vindplaats
groetjes
Marijn
Weet ik niet. Hij staat ook nergens versteend op de foto.strandjutters schreef:
Hallo,de slak op de eerste foto is volgens mij een Gibbula magus,komt waarschijnlijk ergens uit een groeve in Frankrijk.GR
Die laatste schelp lijkt gepyriet..seerd(ik weet niet uit mijn hoofd hoe je het schrijft), maar is dat ook zo?
Marijn
Antw: Antw: Antw: Dit had ik nog liggen.
het kan een variant op de soort zijn(gastropoden zijn niet mijn interesse) maar ik vind die veel op de blanc nez. Dit is geen pyriet maar fosfaatMarijn14 schreef:
Die schelp die jij bedoelt is plat als een ammoniet. Bij mijn schelp is het middelste puntje nog wat hoger dan de rest.
Marijn
groetjes
philippe
Antw: Antw: Antw: Antw: Dit had ik nog liggen.
Is het nodig om hem te conserveren?phil schreef:Marijn14 schreef:
Die schelp die jij bedoelt is plat als een ammoniet. Bij mijn schelp is het middelste puntje nog wat hoger dan de rest.
Marijn
het kan een variant op de soort zijn(gastropoden zijn niet mijn interesse) maar ik vind die veel op de blanc nez. Dit is geen pyriet maar fosfaat
groetjes
Marijn