Wat is dit?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Wat is dit?
Hallo Olivier,ik zie twee vormen,de platte lijken mij Foraminiferen en de rondere met het gaatje zijn vissetandjes volgens mij,ik vind beiden ook steeds samen in het gruis.
Het zou beter zijn van één stukje duidelijk vergroot op foto te plaatsen.
Ik maak zo een foto van beide .GR
Het zou beter zijn van één stukje duidelijk vergroot op foto te plaatsen.
Ik maak zo een foto van beide .GR
strandjutters
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Olivier,ik heb een reconstructie gedaan van jou laatste foto ,maar dan met vondsten van hier,afmetingen kloppen ook (Tussen 2 en 6 mm)GR
strandjutters
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo strandjutters,
bedankt voor de moeite! Er is eigenlijk maar een soort fossielen. Die "platte vormen" zijn gewoon de onderkant. Als je ze omdraait hebben zij ook een deuk of een gaatje in het midden.
Jij bent toch een experte wat tanden aangaat: Heb jij ooit zo een radiale structuur aan de platte onderzijde van maaltanden gezien?
Bedankt
Oliver
bedankt voor de moeite! Er is eigenlijk maar een soort fossielen. Die "platte vormen" zijn gewoon de onderkant. Als je ze omdraait hebben zij ook een deuk of een gaatje in het midden.
Jij bent toch een experte wat tanden aangaat: Heb jij ooit zo een radiale structuur aan de platte onderzijde van maaltanden gezien?
Bedankt
Oliver
Antw: Antw: Wat is dit?
Hoi Olivier, even over wat is dit. Jij hebt het over koraal Micabacia. Waar heb jij de naam vandaan, ik kan op internet niets vinden. De vissentanden op je foto vind ik ook in het Mioceen in Berchem(Antw). De onderste op de foto vind ik ook en lijken op foraminiferen hoewel de bovenzijde klein spikkels vertonen. Ik ken geen Form. die dit heeft ze zijn eerder koraal maar wat?hubertus68 schreef:
Hallo Standjutters,
zou het misschien een koraal kunnen zijn (Micrabacia)? Of ben je zeker, dat het van een vis is? Je zij, dat je dezelfde aan de kust gevonden hebt. Zou je misschien een foto kunnen maken? Bedankt
Groeten Oliver
Gr.Ben
Ps. Strandjutters had ze ook zag ik maar dan verml. van de Zeeuwse of Belgische kust ?
0000000000
Hoi nog een keer. het zelfde materiaal vind ik ook in Bergchem ikdacht gelijk aan wat jij schrijft mijn materiaal is verml. verspoeld en ge mengt uit het achterland van belgie. De zelfde koraaltjes? hebben we dan ook uit het Mioceen alhoewel Vaalser groenzand dat ook is.hubertus68 schreef:
Hallo,
wat de volgende vondsten aangaat ben ik echt radeloos. Zij zaten allemaal in een conglomeraat uit mergel, kiezel, bivalven, haaientandjes en bryozoa-resten en zijn afkomstig uit het tijdperk Campan/Vaalser groenzand in Aken.
Ik dacht al dat het misschien vissentanden zouden kunnen zijn?! Grootte is enkele millimeters...
Groeten en alvast hartelijk bedankt!
Oliver
Leuk vraag stuk.
Gr.Ben
0000000000
- hubertus68
Antw: Antw: Antw: Wat is dit?
Hoi Ben,Jij hebt het over koraal Micabacia. Waar heb jij de naam vandaan, ik kan op internet niets vinden. ?
schrijf maar eens "Micrabacia"!
Groeten Oliver
- hubertus68
Antw: Antw: Wat is dit?
Hoi Ben,
de stukken op mijn laatste fotos zijn allemaal van dezelvde soort – alleen dat ik er sommige van de bovenkant en sommige van de onderzijde heb laten zien. Ze zien allemaal hetzelvde uit: de bovenkant is naar buiten gewelfd, heeft een rond deukje in het midden en een radiaal structuur. De onderzijde is plat met alleen een radiaal structuur.
Qua tijdvak komen zij uit de bovenste krijt (Campanium). Ik denk dus niet, dat het dezelvde soorten zijn, die jullie aan de kust vinden. Maar: wie weet...?!
Groeten
Oliver
de stukken op mijn laatste fotos zijn allemaal van dezelvde soort – alleen dat ik er sommige van de bovenkant en sommige van de onderzijde heb laten zien. Ze zien allemaal hetzelvde uit: de bovenkant is naar buiten gewelfd, heeft een rond deukje in het midden en een radiaal structuur. De onderzijde is plat met alleen een radiaal structuur.
Qua tijdvak komen zij uit de bovenste krijt (Campanium). Ik denk dus niet, dat het dezelvde soorten zijn, die jullie aan de kust vinden. Maar: wie weet...?!
Groeten
Oliver