Klein Roggetandje ? Richting Kaloot.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Klein Roggetandje ? Richting Kaloot.

Hallo iedereen,in mijn zoektocht naar Muisetandjes is het niet abnormaal dat ik ook kleine roggetandjes tegenkom.Dit tandje die ik nu toon is 3 mm.Iemand enig idee.GR
[Bewerkt door strandjutters op 05-05-2013 om 00:07 NL]
strandjutters
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Klein Roggetandje ?
Raja sp.
Vergelijk hem eens met deze uit het Antwerpse: http://www.fossilhunter.nl/index.php/an ... aja-sp-140
Vergelijk hem eens met deze uit het Antwerpse: http://www.fossilhunter.nl/index.php/an ... aja-sp-140
Pascal
Met het determineren kan ik je helaas niet helpen:)
Maar ik wil je wel mijn complimenten geven over de kwaliteit van de foto's die jij altijd laat zien van je mini-fossielen
Peter
Met het determineren kan ik je helaas niet helpen:)
Maar ik wil je wel mijn complimenten geven over de kwaliteit van de foto's die jij altijd laat zien van je mini-fossielen

Peter
donckey
Hallo Pascal,strandjutters schreef:
Hallo iedereen,in mijn zoektocht naar Muisetandjes is het niet abnormaal dat ik ook kleine roggetandjes tegenkom.Dit tandje die ik nu toon is 3 mm.Iemand enig idee.GR
Rostroraja aff. olisiponensis.
Groeten Hans
Hans
- strandjutters
Bedankt mannen.
Heb het genoteerd Hans,wat een naam voor zo een klein tandje.Laat er deze week nog wat zien van deze groote ongeveer.
GR.
Heb het genoteerd Hans,wat een naam voor zo een klein tandje.Laat er deze week nog wat zien van deze groote ongeveer.
GR.
strandjutters
- strandjutters
Antw: Klein Roggetandje ? Richting Kaloot.

Hallo iedereen,hier het volgende tandje.
Het is ook rond 3-4 mm.Dit tandje heeft wel putjes in het kauwvlak de vorige had dit niet.
GR
strandjutters
Antw: Antw: Klein Roggetandje ? Richting Kaloot.
hallo Pascal,strandjutters schreef:
Hallo iedereen,hier het volgende tandje.
Het is ook rond 3-4 mm.Dit tandje heeft wel putjes in het kauwvlak de vorige had dit niet.
GR
Dasyatis sp. Het betreft een tand van een mannelijk dier.
Groeten Hans
Hans
- strandjutters
Hallo Hans,bedankt.
Ik denk daarnet ook een tandje te hebben gevonden in dit zelfde gruis,met de naam Premontreia distans of wel Premontreia(Oxyscyllium)distans? Wat is het verschil in deze twee soorten ? Ik zie op de site's dat dit tandje twee spitsen geeft,maar dat van mij heeft er blijkbaar vier,kan dat ?
Het tandje meet ook maar 3 mm .GR
Ik denk daarnet ook een tandje te hebben gevonden in dit zelfde gruis,met de naam Premontreia distans of wel Premontreia(Oxyscyllium)distans? Wat is het verschil in deze twee soorten ? Ik zie op de site's dat dit tandje twee spitsen geeft,maar dat van mij heeft er blijkbaar vier,kan dat ?
Het tandje meet ook maar 3 mm .GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier nog ééntje,het lijkt erop dat dit tandje uit drie laagjes bestaat.
GR
strandjutters
Antw: Antw: Klein Roggetandje ? Richting Kaloot.
Hallo Pascal,strandjutters schreef:
Hallo iedereen,hier nog ééntje,het lijkt erop dat dit tandje uit drie laagjes bestaat.
GR
Dit is een zijtandje van Myliobatis.
Groeten Hans
Hans