Mogelijk fossiel.net weekend CBN
- Spongebob
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 633 times
Antw: Mogelijk fossiel.net weekend CBN

Zoals vermeld wilde ik op de camping niet in de volle wind achterop het tentenveldje staan. Gelukkig waren er erg veel plaatsen vrij en mocht ik vooraan opbouwen. Achteraf heb ik daarmee geluk gehad, want de nacht erop zijn mensen aldaar in hun slaap bestolen. Tent opengesneden met een mes, spullen gepikt en de ramen van de auto vernield. Het gevaar op de parkeerplaatsen bij het strand van CBN (zie foto) en Strouanne is alom bekend, maar dat ze ook op de camping durven te komen, is toch kras.
Time fades away (Neil Young)
- Spongebob
De vondsten bij CBN waren niet uitbundig. De grote ammoniet, die Robert in de herfst gevonden had, zat er nog steeds. Eén van de leukste vondsten waren voor mij twee reguliere zeeëgeltjes: een Hyposalenia en een Phymosoma?(zie foto). Het allerleukste was dat ik op vrijdag m'n oude zoekmaat (met familie) tegenkwam.
In de hoop deze keer misschien een plenus-belemnietje te vinden ben ik uiteindelijk ook nog een keer rechtsom richting Sangatte gelopen. Dat leverde slechts één fossiel op......m'n tweede rudist van CBN!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: Mogelijk fossiel.net weekend CBN
Hoi TomSpongebob schreef:
Geen egeltje gevonden, maar wel een mooie slak.
Dat is een mooie hoor!
Robert Mensink
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Mooie vondsten Tom! Toch jammer dat ik niet mee kon.Spongebob schreef:
Nog een paar plaatjes van de trap en het klif bij Bois de Cise. En enkele vondsten. Ik heb ze nog niet allemaal schoon, maar volgens mij heb ik alleen Micrasters en Echinocorys gevonden.
Robert Mensink
Mooie vondsten!Spongebob schreef:
De vondsten bij CBN waren niet uitbundig. De grote ammoniet, die Robert in de herfst gevonden had, zat er nog steeds. Eén van de leukste vondsten waren voor mij twee reguliere zeeëgeltjes: een Hyposalenia en een Phymosoma?(zie foto). Het allerleukste was dat ik op vrijdag m'n oude zoekmaat (met familie) tegenkwam.
In de hoop deze keer misschien een plenus-belemnietje te vinden ben ik uiteindelijk ook nog een keer rechtsom richting Sangatte gelopen. Dat leverde slechts één fossiel op......m'n tweede rudist van CBN!
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
- Spongebob
Ikzelf vond de rudist een erg mooie afsluiting. Hoewel afsluiting.....Erik-B schreef:
Mooi vondsten Tom. Vooral die regulaire
die was eigenlijk op de "parkeerplaats" bij Antwerpen.
Hier nog wat plaatjes: achtereenvolgens het klif van Grand Blanc Nez (met in het midden de plenus-laag), het rolsteenklif bij Sangatte, de meeuwen bovenop CBN (ik moest bovenlangs terug i.v.m. de vloed), de wandelweg vanaf Sangatte, de ondergaande zon en enkele vondsten van de stop onderweg terug. Morgen richting Hannover........
Groeten, Tom
[Bewerkt door Spongebob op 10-05-2013 om 18:32 NL]