Fossielen omgeving Tellin
Fossielen omgeving Tellin
Ik heb net mijn vakantie doorgebracht in Grupont gemeente Tellin in Wallonië. Tijdens deze vakantie heb ik een grote hoeveelheid fossielen binnen gesleept van allemaal verschillende soorten. Daar is dit fossiel er een van. Ik heb hem gevonden op camping la Clusure aan de kade van de l'Homme. Kan iemand hem determineren?
Marijn
Antw: Fossielen omgeving Tellin
Dit ziet eruit als zo'n solitair korjaaltje.
Ik weet alleen niet van welke soort dit is.
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Fossielen omgeving Tellin
Dat is mogelijk.Mendel schreef:
Dit ziet eruit als zo'n solitair korjaaltje.
Grtz mendel
Marijn
Hoi, het zou een Zaphrentis kunnen zijn komen voor in Ordovicium,Siluur,Devoon en Carboon en is inderdaad solitair.
Gr.Ben.
Kijk ook even op Scleractinia verkiezelde koralen uit N-Frankrijk.
Succes, Gr.Ben
Gr.Ben.
Succes, Gr.Ben
0000000000
Ik heb wat foto's bekeken van een Zaphrentis en het lijkt er op dat dat hem is.scherven schreef:
Hoi, het zou een Zaphrentis kunnen zijn komen voor in Ordovicium,Siluur,Devoon en Carboon en is inderdaad solitair.
Gr.Ben.
Succes, Gr.Ben
Heb je nog tips om hem mooier uit de steen te halen. Ik heb hem zo gevonden en als het een Zaphrentis is dan mag hij nog wat beter schoongemaakt worden, maar dat heb ik nog nooit eerder gedaan.
Marijn
Ik heb meerdere koralen gevonden (geen solitaire meer) en daar is dit er een van. Deze grote brok koraal met iets er boven op heb ik meegenomen uit het safaripark van de grotten van Han. Weet iemand over welke soort het hier gaat?
Marijn
Antw: Antw: Antw: Fossielen omgeving Tellin
Marijn14 schreef:Hoi Marijn, ik zou er niet aan prutsen.scherven schreef:
Gr.Ben.
Succes, Gr.Ben
Gr.ben
Ik heb wat foto's bekeken van een Zaphrentis en het lijkt er op dat dat hem is.
Heb je nog tips om hem mooier uit de steen te halen. Ik heb hem zo gevonden en als het een Zaphrentis is dan mag hij nog wat beter schoongemaakt worden, maar dat heb ik nog nooit eerder gedaan.
Marijn
0000000000
Hoi de erste 2 foto,s kunnen van een Michelina zijn. Meer antwoorden heb ik niet.Marijn14 schreef:
Ik heb meerdere koralen gevonden (geen solitaire meer) en daar is dit er een van. Deze grote brok koraal met iets er boven op heb ik meegenomen uit het safaripark van de grotten van Han. Weet iemand over welke soort het hier gaat?
Marijn
Succes, gr.Ben
0000000000
Antw: Antw: Antw: Antw: Fossielen omgeving Tellin
Oké, ik zal er niets mee doen.scherven schreef:Marijn14 schreef:Hoi Marijn, ik zou er niet aan prutsen.scherven schreef:
Gr.Ben.
Succes, Gr.Ben
Gr.ben
Ik heb wat foto's bekeken van een Zaphrentis en het lijkt er op dat dat hem is.
Marijn
Marijn
Antw: Antw: Antw: Fossielen omgeving Tellin
Lijkt er wel erg op.scherven schreef:Hoi de erste 2 foto,s kunnen van een Michelina zijn. Meer antwoorden heb ik niet.Marijn14 schreef:
Marijn
Succes, gr.Ben
Marijn