Versteende kokkel in de achtertuin

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Versteende kokkel in de achtertuin

Bericht door Frederik » 03 mei 2013, 23:07

Dag Ben,

De tabel van de ICS wordt voortdurend verfijnd op basis van de meest recente wetenschappelijke inzichten. Wetenschap is -als het goed is- nooit statisch. :D

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

jella

Bericht door jella » 10 mei 2013, 23:18

echt leuk ! ik heb een zee-egel gekregen van de vriend van mijn moeder. ook tussen de kiezels gevonden. de zelfde kleur als jou kokkel!

M.N.B
Antw: Antw: Versteende kokkel in de achtertuin

Bericht door M.N.B » 14 mei 2013, 09:17

jella schreef:
echt leuk ! ik heb een zee-egel gekregen van de vriend van mijn moeder. ook tussen de kiezels gevonden. de zelfde kleur als jou kokkel!
Wat Grappig dat ze zo gevonden worden, niets moeilijk doen. Gewoon tussen de kiezels in de achtertuin.

M.N.B

Bericht door M.N.B » 14 mei 2013, 09:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren avond op de knieen door de tuin. ( de buren zullen wel gedacht hebben: wat een ....) Maar daar kwam ik nog veel meer tegen. Deze 3 vond ik toch wel grappig.

Foto 1: geen idee. Kan ook heel goed niets zijn.
Foto 2: kokkol nog in steen. Wie heeft er en idee hoe ik deze er goed uit kan krijgen?
Foto 3: Schelp?

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 14 mei 2013, 10:41

Fijn!

Foto 1 toont een doorsnede door de stengel van een crinoïde of zeelelie. Dit is een dier dat met een stengel vastzit aan de zeebodem (sommigen kunnen vrij zwemmen)en met vangarmenkleine dingen uit het water filteren.
Lees meer: http://www.tolweb.org/Crinoidea/19232

Foto2 is me niet helemaal duidelijk, mogelijk een brachiopode. Het is tamelijk moeilijk deze er mooi uit te krijgen.

Foto3 is een doorsnede van een solitair koraal. Dit soort kalksteentjes komen vaak uit steengroeves waar men fossiele riffen afgraaft. Koralen komen dus vaak voor in deze stenen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie