kan iemand mij vertellen of deze tand echt is?
Antw: Antw: kan iemand mij vertellen of deze tand echt is?
inderdaad, ik zie het nu ook. Dit kan dan nog wel volgens mij. De prijs zal ons waarschijnlijk meer vertellenFrederik schreef:
Als ik de foto goed interpreteer kom ik trouwens alvast niet aan 17-18 cm, eerder aan 15-16 cm? In die grootte-klasse wel een aanzienlijk verschil.
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Antw: Antw: Antw: kan iemand mij vertellen of deze tand echt is?
Chist zwijgt op alle fronten.Adron schreef:inderdaad, ik zie het nu ook. Dit kan dan nog wel volgens mij. De prijs zal ons waarschijnlijk meer vertellenFrederik schreef:
Als ik de foto goed interpreteer kom ik trouwens alvast niet aan 17-18 cm, eerder aan 15-16 cm? In die grootte-klasse wel een aanzienlijk verschil.
Ben
0000000000
Antw: Antw: kan iemand mij vertellen of deze tand echt is?
op de eerste foto wel maar de andere kant is langer : 2X7 =14 + 2X 1cm voorbij de maataanduiding en de tand lijkt nog langer dan het geodriehoekje, zo kom ik aan minstens 17cmFrederik schreef:
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: kan iemand mij vertellen of deze tand echt is?
Dat klopt, maar op de tweede foto ligt de tand met de bolle achterzijde op het papier, waardoor de tandzijde die je ziet zich dichter bij de camera bevindt dan de geodriehoek. Je kan zien dat de foto genomen is met een relatief korte focale lengte, waardoor er een sterk perspectiefeffect is. Daarom lijkt de tand op deze foto volgens mij een stuk groter dan die in werkelijkheid is.
Een vissersfoto, zeg maar.
Een vissersfoto, zeg maar.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: kan iemand mij vertellen of deze tand echt is?
Denk ook even aan het gewicht van de tand en hoe hij klinkt als je er tegen aan tikt.
Je moet dan een soort van steenachtig geluid horen kunststof is lang niet zo zwaar en maakt een dof geluid.
Verder kun je ook de hete naald proef doen.
Groetjes Erik
PS google megalodon tooth en bekijk de plaatjes goed als het een namaak is zie je hem vast vaker in andere kleuren
[Bewerkt door erik m op 16-05-2013 om 17:22 NL]
Je moet dan een soort van steenachtig geluid horen kunststof is lang niet zo zwaar en maakt een dof geluid.
Verder kun je ook de hete naald proef doen.
Groetjes Erik
PS google megalodon tooth en bekijk de plaatjes goed als het een namaak is zie je hem vast vaker in andere kleuren
[Bewerkt door erik m op 16-05-2013 om 17:22 NL]
E.J.