Bivalven omgeving Tellin
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Antw: Bivalven omgeving Tellin
Waar zit het verschil dan in?strandjutters schreef:
Hallo ,ik denk net als Frederik aan Brachypoden.GR
Marijn
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Bivalven omgeving Tellin
Hallo Marijn,Bivalven hebben volgens mij twee gelijke kleppen,Brachypoden hebben dit niet en groeien op een steel,en daardoor zie je meestal een gaatje aan de achterkant in de grootste schelp waar de steel uit te voorschijn kwam.Als je wilt maak ik wat foto's van Brachypoden die ik vind op de Kaloot.
Op de tweede foto is het verschil van groote in de kleppen duidelijk te zien.GR
strandjutters
Antw: Antw: Bivalven omgeving Tellin
Dat is dan ook weer duidelijk. Dan zouden de bovenste foto's van een brachiopode zijn en de andere foto's van bivalven. Nu dit duidelijker is weet ik al wat beter waar ik zelf kan zoeken naar soortnaam.strandjutters schreef:
Hallo Marijn,Bivalven hebben volgens mij twee gelijke kleppen,Brachypoden hebben dit niet en groeien op een steel,en daardoor zie je meestal een gaatje aan de achterkant in de grootste schelp waar de steel uit te voorschijn kwam.Als je wilt maak ik wat foto's van Brachypoden die ik vind op de Kaloot.
Marijn
Antw: Bivalven omgeving Tellin
Ik kon de juiste benaming zelf niet vinden op het internet, dus ik zou willen weten of er toch nog iemand is die weet over welke soorten het gaat. Wil iemand mij anders vertellen waar ik de soortnaam misschien kan achterhalen?
Marijn
Marijn