Haaientandje ENCI
Haaientandje ENCI

Hallo allemaal,
Dit tandje heb ik enige tijd geleden gevonden in de ENCI groeve. Weet iemand van welke soort dit tandje is?
Alvast bedankt voor de reacties.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
-
Antw: Haaientandje ENCI
Ik heb niet zoveel verstand van krijt tanden maar kan dit geen
Archaeolamna kopingensis zijn ????
Grtn Arien
Archaeolamna kopingensis zijn ????
Grtn Arien
Antw: Haaientandje ENCI
Wanneer was jij dan in de ENCI? Anders heb ik je toch over het hoofd gezien tijdens de excursies van de NGV.Mendel schreef:
Hallo allemaal,
Dit tandje heb ik enige tijd geleden gevonden in de ENCI groeve. Weet iemand van welke soort dit tandje is?
Alvast bedankt voor de reacties.
Grtz mendel
ik denk dat de determinatie juist is van Arien: Archaeolamna kopingensis
Antw: Antw: Haaientandje ENCI
Ik was er niet tijdens een excursie, ik was er tijdens een rondleiding in de ENCI. Ik kon (tot mijn spijt) niet echt fossielen zoeken maar in een afvalhoop had ik toch wat stukjes belemniet, een echinocorys, een takje met blad en dit haaientandje gevonden. Wel ben ik hoogstwaarschijnlijk bij de eerstvolgende ENCI excursie.indagator schreef:
Wanneer was jij dan in de ENCI? Anders heb ik je toch over het hoofd gezien tijdens de excursies van de NGV.
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 20-05-2013 om 21:12 NL]
Antw: Antw: Antw: Haaientandje ENCI
15 juni is de eerstvolgende weer. Dan ben ik er ook bij. Wat ben je van plan te gaan zoeken?Mendel schreef:Ik was er niet tijdens een excursie, ik was er tijdens een rondleiding in de ENCI. Ik kon (tot mijn spijt) niet echt fossielen zoeken maar in een afvalhoop had ik toch wat stukjes belemniet, een echinocorys, een takje met blad en dit haaientandje gevonden. Wel ben ik hoogstwaarschijnlijk bij de eerstvolgende ENCI excursie.indagator schreef:
Wanneer was jij dan in de ENCI? Anders heb ik je toch over het hoofd gezien tijdens de excursies van de NGV.
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 20-05-2013 om 21:12 NL]

Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientandje ENCI
Een nieuwe bér/Carlo.indagator schreef:
15 juni is de eerstvolgende weer. Dan ben ik er ook bij. Wat ben je van plan te gaan zoeken?

Even serieus, ik weet het om eerlijk te zijn nog niet echt.
Ik denk dat ik sowieso de horizont van lichtenberg ga bekijken en misschien ook het nekum/meersen.
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 21-05-2013 om 14:22 NL]
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientandje ENCI
Er zijn een aantal plaatsen voor lichtenberg. Bedenk wel dat de ingang nu ergens anders is dan voorheen. Maar als je die rondleiding hebt gehad ben je waarschijnlijk toch al via de "nieuwe" ingang geweest.Mendel schreef:
Een nieuwe Bér/Carlo.
Even serieus, ik weet het om eerlijk te zijn nog niet echt.
Ik denk dat ik sowieso de horizont van lichtenberg ga bekijken en misschien ook het nekum/meersen.
Grtz mendel
We hadden er enkele mooie tanden gevonden waaronder twee mosa, grootte Squalicorax pristodontus en bronni
[Bewerkt door Indagator op 21-05-2013 om 16:33 NL]
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientandje ENCI
Ik denk dat ik eerst kijk of ik wat fossiel.netters tegen kom en dat ik dan bij die fossiel.netters (mochten zij dit niet erg vinden) ga zoeken.indagator schreef:
Er zijn een aantal plaatsen voor lichtenberg. Bedenk wel dat de ingang nu ergens anders is dan voorheen. Maar als je die rondleiding hebt gehad ben je waarschijnlijk toch al via de "nieuwe" ingang geweest.
We hadden er enkele mooie tanden gevonden waaronder twee mosa, grootte Squalicorax pristodontus en bronni
De vondsten die je noemde klinken goed.

Mocht je ze aanstaande zaterdag bij je hebben dan ben ik erg benieuwd hoe ze eruit zien.
grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 20-05-2013 om 23:02 NL]
[Bewerkt door mendel op 21-05-2013 om 14:24 NL]
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientandje ENCI
ik zal er een aantal meenemen als ik er aan denkmendel schreef:
Ik denk dat ik eerst kijk of ik wat fossiel.netters tegen kom en dat ik dan bij die fossiel.netters (mochten zij dit niet erg vinden) ga zoeken.
De vondsten die je noemde klinken goed.
Mocht je ze aanstaande zaterdag bij je hebben dan ben ik erg benieuwd hoe ze eruit zien.
grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 20-05-2013 om 23:02 NL]

[Bewerkt door Indagator op 21-05-2013 om 16:34 NL]
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientandje ENCI
Ik ben benieuwd.indagator schreef:
ik zal er een aantal meenemen als ik er aan denk![]()

Liggen de blokken uit het nekum eigenlijk aan de rechter of aan de linkerkant?
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 21-05-2013 om 14:29 NL]