Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis

Hallo iedereen,daarnet gevonden in het gruis die ik gisteren heb meegenomen,het lijkt op een klauw,iemand enig idee ?
Aan de binnenkant zie je nog het sediment zitten.
Gr
[Bewerkt door strandjutters op 20-05-2013 om 00:59 NL]
strandjutters
Antw: Omgeving Kaloot.Klauw ?
Hallo, da`s volgens mij een kauwapparaat van een inktvis....recent Sepia of Octopus en fossiel ammoniet of belemniet.
Mooi ding!
groeten, Bert
Mooi ding!
groeten, Bert
Elbert
Antw: Antw: Omgeving Kaloot.Klauw ?
Nautilus niet te vergeten.Elbert schreef:
Hallo, da`s volgens mij een kauwapparaat van een inktvis....recent Sepia of Octopus en fossiel ammoniet of belemniet.

Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
- strandjutters
Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis?
Hallo Elbert en Mendel,het is inderdaad een kauwplaat van een inktvis,de bovenkaakse kauwplaat.Er komen vier inktvissen in aanmerking :Nautilus - Sepia- Octopus-en Vampyromorphidae.Het stukje lijkt best op de laatste en zou eventueel kunnen meegekomen zijn als maaginhoud van een tandwalvis,ik denk aan Potvis.Ook zie je in het sediment een zandkorrelige conkretie.Ben benieuwd wat andere mensen ervan denken,ik weet ook niet of recente kauwplaten wit of zwart zijn.Ik stuur het in ieder geval door naar Mark Bosselaers.GR
(Hallo Elbert,bedankt voor het meedenken,ik denk een niet alledaagse vondst.GR)
[Bewerkt door strandjutters op 20-05-2013 om 00:58 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 21-05-2013 om 01:01 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis?
hoi Pascal, volgens mij noemen ze dit de snavel van een inktvis. Eigenlijknet al bij een papagaai. Een zeldzame vondst hoor.strandjutters schreef:
Hallo Elbert en Mendel,het is inderdaad een kauwplaat van een inktvis,de bovenkaakse kauwplaat.Er komen vier inktvissen in aanmerking :Nautilus - Sepia- Octopus-en Vampyromorphidae.Het stukje lijkt best op de laatste en zou eventueel kunnen meegekomen zijn als maaginhoud van een tandwalvis,ik denk aan Potvis.Ook zie je in het sediment een zandkorrelige conkretie.Ben benieuwd wat andere mensen ervan denken,ik weet ook niet of recente kauwplaten wit of zwart zijn.Ik stuur het in ieder geval door naar Mark Bosselaers.GR
Gr.Ben
0000000000
Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis
Hoi Pascal, hier een afbeelding van de snavel van een Humbold inktvis.
Gr.Ben
0000000000
Antw: Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis
Dat zijn trouwens wraatzuchtige monsters, in de golf van Mexico is er een plaag van Humbolds, die eten alles wat ze tegenkomen op. Zwemmers, duikers etc.scherven schreef:
Hoi Pascal, hier een afbeelding van de snavel van een Humbold inktvis.
Gr.Ben
Niet echt het sympatieke, intelligente inktvisje.
Duys
Antw: Antw: Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis
ze eten zelfs elkaar op, prachtige beesten die je beter niet in het echt tegen komt tenzij op je bord; ze schijnen lekker te zijnduys schreef:
Dat zijn trouwens wraatzuchtige monsters, in de golf van Mexico is er een plaag van Humbolds, die eten alles wat ze tegenkomen op. Zwemmers, duikers etc.
Niet echt het sympatieke, intelligente inktvisje.
Duys
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters
Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis

Hallo iedereen,hier wat foto's van het sediment rond de kauwplaat.Het is op een zandstrand gevonden,en er hangt geen los zand meer aan.GR
strandjutters
Antw: Antw: Omgeving Kaloot.Kauwplaat Inktvis
Dat zou op Eoceen materiaal kunnen duiden. Uit Eoceen van onze omgeving is Belosepia bekend van de rostra. Dit naast de eerder genoemde mogelijkhedenstrandjutters wrote:
Hallo iedereen,hier wat foto's van het sediment rond de kauwplaat.Het is op een zandstrand gevonden,en er hangt geen los zand meer aan.GR