aduncus of contortus?
- Sélacien34
aduncus of contortus?

Hallo allemaal weer. De aanwezigheid van physogaleus contortus in het zuiden van Frankrijk is omstreden. Sommigen beweren dat de pathologieën en de soort is alleen aanwezig aduncus. Sommigen zeggen zelfs dat dit taxon is niet geldig. Deze 2 tanden komen uit het zuiden van Frankrijk en zijn zeer vergelijkbaar met contortus. De distale rand van de tanden zijn prima en niet op het aduncus. Wat denk je?
[Bewerkt door Sélacien34 op 21-05-2013 om 22:21 NL]
[Bewerkt door Sélacien34 op 21-05-2013 om 22:23 NL]
- sharkteethrene
Antw: aduncus of contortus?
Ola Selacien34,
Soortgelijke discussies hebben plaatsgevonden op meerdere forum's..je kan erop google'n (y)
Inmiddels is physogaleus contortus opgenomen in diverse lijsten van voorkomendheid dus...
Soortgelijke discussies hebben plaatsgevonden op meerdere forum's..je kan erop google'n (y)
Inmiddels is physogaleus contortus opgenomen in diverse lijsten van voorkomendheid dus...

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Sélacien34
Antw: Antw: aduncus of contortus?
Dank u voor uw antwoord, maar mijn vraag is of je contortus erkent op mijn foto's. Contortus wordt beschouwd als zeldzaam in Europa dan in de Verenigde Staten en sommige denken dat het niet in mijn omgeving, in de buurt van Montpellier . Als je contortus herkent, betekent dit dat deze soort aanwezig is in het zuiden van Frankrijk. Wat ik denk.sharkteethrene schreef:
Ola Selacien34,
Inmiddels is physogaleus contortus opgenomen in diverse lijsten van voorkomendheid dus...![]()
[Bewerkt door Sélacien34 op 22-05-2013 om 01:34 NL]
-
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
hier haal zelfs ik al wel contortus uit.. 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Sélacien34
100% oke,
gr
gr
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
-
Waar in Zuid-Frankrijk is deze tand gevonden. Ik ga er binnenkort op vakantie.
timon