wat is dit?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Jeremy
Antw: wat is dit?

Bericht door Jeremy » 29 mei 2013, 22:16

Beste Arno,
indien men om een determinatie vraagt is een duidelijke foto vereist. Dit probleem komt regelmatig voor op het forum. Het stukje fossiel is dermate klein dat alles mogelijk is. Het is dus gissen en wachten op een gedetailleerde foto.
Op geen enkele manier heb ik jou ten persoonlijke titel aangevallen. Herlees maar eens in alle kalmte. Het gaat mij om de tendens om zomaar in het wilde weg met namen te gooien. Gewoon om het beestje een naam te geven. Ik heb liever 100 doosjes zonder naam in mijn collectie dan 100 doosjes extra met een tijfelachtige naamgeving. Want dat ondergraaft de hele collectie. En dan is ze waardeloos.
Een bryozoa op naam brengen op basis van deze foto? Zonder detailfoto van het beestje zelf???
Zoek eens een detailfoto, of nog beter,bekijk een KOLONIE bryozoa met een loupe of microscoop. En laten we dan verder praten. Nu is dit zinloos.
En in tegenstelling tot wat je denkt, vind ik het voorstel van Strandjutters veel realistischer. Als je zijn posts leest, weet je dat hij veel uren doorbrengt op het strand en een enorme kennis, ervaring en inzicht heeft.
groetjes
Jeremy

Jeremy
Antw: Antw: wat is dit?

Bericht door Jeremy » 29 mei 2013, 22:21

scherven schreef:
Hallo, Arno. Ik heb even in mijn foto archief gekeken en vond een afb. van een Bryozoe uit het Krijt van Spanje. Hij komt uit het Maastichtien dat is situeert in het achterland van Vila Jojosa(Costa Blanca). Dacht eerst aan een Nodosaria(formanifeer) maar daar ben ik op terug gekomen.
Eigen monster name.
Gr.Ben

Dag Ben
met alle goede wil ten spijt, maar ook op deze foto herken ik niets van een Bryozoa...daarvoor is de foto onscherp.
Waarmee ik niet zeg dat het geen Bryozoa is!
Maar het is geen bewijs, begrijp je?
groetjes
Jeremy

Jeremy

Bericht door Jeremy » 29 mei 2013, 22:29

Dag Pascal

ik ben zeker geinteresseerd! Tof. Ik heb nog maar van 3 locaties Bryozao.
Het lijkt me een seriueze uitdaging om in jouw vondsten de recente bryozoa van de fossiele te onderscheiden, detemineren.
Laat maar weten hoe je dit zie gebeuren.

groetjes
Jeremy

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 30 mei 2013, 00:44

Hallo Jeremy,ik start morgen een nieuw topic,met wat vondsten van verschillende plaatsen die ik bezoek.Recent of fossiel,dat weet ik niet,mijn kennis gaat enkel tot het herkennen van bryozao,jij weet daar zeker meer van.

Wat zijn de vindplaatsen waar jij er van heb gevonden.GR

Hallo Jella en Arno,ik beweer ook niet dat het er geen is,maar het is niet op deze foto te zien,ben dan ook benieuwd naar wat betere foto's.GR Pascal

(Vissewervel is het al zeker niet:D)

[Bewerkt door strandjutters op 29-05-2013 om 23:47 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 29-05-2013 om 23:51 NL]

strandjutters

jella

Bericht door jella » 31 mei 2013, 08:06

Heey

Een betere foto lukt niet, ik dacht dat ik best een duidelijke foto had gemaakt. Bij deze plaats ik dus geen foto,s meer van kleine fossieltjes.

Gr jella

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 31 mei 2013, 11:15

Jella schreef:
Heey

Een betere foto lukt niet, ik dacht dat ik best een duidelijke foto had gemaakt. Bij deze plaats ik dus geen foto,s meer van kleine fossieltjes.

Gr jella
Hallo Jella, je zegt ik plaats geen kleine dingen meer. Tip; als je geen goed fototoestel hebt met macro, is de oplossing een Bresser microscoop 20x 80x 350x. Sluit op je PC aan en fotografeer. Ze zijn momenteel te koop bij de LIdle voor weinig. 34 euro prima voor de amateur.
Ik wil geen reclame maken hoor voor deze zaak maar er hebben al heel wat form leden gebruik van ge maakt. Wees snel want het is zo uitverkocht.
Gr.Ben

0000000000

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 31 mei 2013, 11:25

Jella schreef:
Als ik naar je foto kijk, heb je volgens mij al een enorm goede inspanning gedaan om dit kleine dingetje op foto te zetten. Maar het is écht een heel erg klein dingetje, en we kunnen nog niet genoeg details bekijken om hier iets over te zeggen denk ik.

Dit soort zaken wordt beter onder de microscoop even bekeken, in de hand, door iemand die er wat van weet.

De tip van Pascal is ook wel goed, je kan met dat dingetje leuke foto's maken.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Antw: Antw: wat is dit?

Bericht door scherven » 31 mei 2013, 11:34

Frederik schreef:
Jella schreef:
Als ik naar je foto kijk, heb je volgens mij al een enorm goede inspanning gedaan om dit kleine dingetje op foto te zetten. Maar het is écht een heel erg klein dingetje, en we kunnen nog niet genoeg details bekijken om hier iets over te zeggen denk ik.

Dit soort zaken wordt beter onder de microscoop even bekeken, in de hand, door iemand die er wat van weet.

De tip van Pascal is ook wel goed, je kan met dat dingetje leuke foto's maken.
Hallo Frederik, de tip is van Scherven
Gr.Ben

0000000000

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 31 mei 2013, 11:43

Hey Ben, inderdaad, even een kleine lapsus van mijn kant. Sorry!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie