wat zou dit zijn?
-
wat zou dit zijn?
wie weet wat dit is?
foto 1,2,3 zijn hetzelfde bot
foto 4,5 ook
foto 6,7 dezelfde kies
alvast bedankt!
Antw: wat zou dit zijn?
Foto 4/5: Een kieuwboog van een vis.
Foto 6/7: Ziet eruit als een neushoornkies, zou je nog wat foto's van het kauwvlak kunnen maken?
Grtz mendel
Foto 6/7: Ziet eruit als een neushoornkies, zou je nog wat foto's van het kauwvlak kunnen maken?
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
-
- Been thanked: 45 times
Hallo, zou je een foto kunnen maken van de bovenkant van de kies en de maat opgeven? Mijn eerste indruk is roofdier (Hyena of leeuw), maar beiden kunnen normaal gesproken niet overleven met zo'n kies.
Charlie
Charlie
Charlie
Charlie ik had al gedacht aan een gesleten tand van een neusoorn
De eerste is een tot op de draad versleten De andere is een kies die is afhebroken en toen ik ze vond dacht ik eerst roofdier later neushoorn.
Theo
- Pleistoceen
- Contacteer:
Foto 1,2 en 3 lijken mij een wervellichaam. Wat de kies betreft, zou het niet een afgesleten kies van een beer kunnen zijn?
Groet,
Aalt
Groet,
Aalt
-
Hallo,
Ik wacht nog even de foto's af. Een berenkies heeft niet zo'n grote en kleine wortel. Beide wortels hebben ongeveer dezelfde maat en voor neushoorn vind ik hem te smal, maar hij kan afgebroken zijn en ook de wortels kloppen niet. Als hij van een leeuw of hyena is kan ik de slijtage moeilijk verklaren en hoe heeft dat dier overleefd.
Leuk probleempje, we wachten even af.
Charlie
Ik wacht nog even de foto's af. Een berenkies heeft niet zo'n grote en kleine wortel. Beide wortels hebben ongeveer dezelfde maat en voor neushoorn vind ik hem te smal, maar hij kan afgebroken zijn en ook de wortels kloppen niet. Als hij van een leeuw of hyena is kan ik de slijtage moeilijk verklaren en hoe heeft dat dier overleefd.
Leuk probleempje, we wachten even af.
Charlie
Charlie
-
hier nog een paar extra foto`s van de kies.
er zijn geen erg grote stukken afgebroken, de lengte van de smalle wortel is 4 cm,
van de grote wortel is dat 3 cm.
de lengte van het kauw vlak is bijna 3,5 cm, en de breedte ruim een cm op het breedste gedeelte.
ik ben erg benieuwd naar verdere reacties.
bedankt!!
[Bewerkt door galgowanda op 02-06-2013 om 16:02 NL]
-
Hallo,
Deze foto's maken veel duidelijk. Ik stap af van roofdier. Op de foto van de zijkant is net onder de bovenzijde een randje te zien. Dit zie je voornamelijk bij mammoeten. Ook de stand van de wortels is hier te zien. Vanaf de zijkant lijkt hij op een extreem afgesleten dP3 van een mammoet, maar dan is hij weer te smal. Dit afslijten kan ontstaan zijn door een steentje dat in de bovenkaak klem is komen te zitten. Maar waar zijn dan de lamellen? Deze wortels horen volgens mij ook niet bij neushoorn.
Kortom ik ben er nog niet uit.
Charlie
Deze foto's maken veel duidelijk. Ik stap af van roofdier. Op de foto van de zijkant is net onder de bovenzijde een randje te zien. Dit zie je voornamelijk bij mammoeten. Ook de stand van de wortels is hier te zien. Vanaf de zijkant lijkt hij op een extreem afgesleten dP3 van een mammoet, maar dan is hij weer te smal. Dit afslijten kan ontstaan zijn door een steentje dat in de bovenkaak klem is komen te zitten. Maar waar zijn dan de lamellen? Deze wortels horen volgens mij ook niet bij neushoorn.
Charlie
Charlie
-
Hallo,
Charlie
Charlie
Charlie
Misschien een raar voorstel. Maar zou dit niet een heel erg afgesleten paardenkies kunnen zijn. Er is zowat geen tand en glazuur meer over. Dus het kenmerkende voor paard zie je wat dat betreft niet meer terug, hoeveel het lijkt dat er iets van plooien aanwezig is aan de buitenrand, maar de wortel lijkt gelijk.
Als optie om eens te bekijken.
Als optie om eens te bekijken.
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt