MV2 gefossiliseerde botten Eurogeul sediment
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: MV2 gefossiliseerde botten Eurogeul sediment
Hoi,Theo schreef:
Nr 1 Ligt dit stuk zoals het streepje staat en is dat dan de breedte dan kan het een 2e teenkoot van een neushoorn zijn. als het streepje de lente voorstelt kan het evenzeer een stuk borstbeen zijn
Nr 2 is zeker een hielbeen, de maat ligt er nogal ver af en vertekend het beeld het is volgens mij te klein voor leeuw misschien hyena of wolf
Je moet even de maat vermelden dan kan charlie even de knoop doorhakken;
Ik weet niet zeker of je determinaties kloppen.
Nr 1: is denk ik eerder een viswervel dan een koot van een zoogdier.
Nr 2: En het gaat hier denk ik ook niet om een hielbeen maar een sprongbeen. Gezien het kleine formaat (als kijkt naar het formaat van het ravensbeken) gaat het waarschijnlijk om een sprongbeen van een bever.
Maar we zullen zien wat Charlie ervan zegt.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: MV2 gefossiliseerde botten Eurogeul sediment
Dit zijn erg mooie vondsten van MV2, zo zie ik ze zelden.
Die grote kies (is die ca 5 cm?) lijkt mij neushoorn, mogelijk bosneushoorn. Dat zou een mooie vondst zijn.
Je kan ze zondag in het Museon laten determineren.
Die grote kies (is die ca 5 cm?) lijkt mij neushoorn, mogelijk bosneushoorn. Dat zou een mooie vondst zijn.
Je kan ze zondag in het Museon laten determineren.
Groet,
Niels
Niels
Is 'de losse punttand' geen geweifragmentje dan? Foto dwarsdoorsnede zal uitsluitsel brengen. Eens met Sander. Op de foto met de twee betreffende fossielen trouwens helemaal bovenaan ook nog een coracoid van een vogel.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 30-05-2013 om 22:29 NL]
Groeten,
Bram

Even zelf zien en oordelen
ik kan natuurlijk ook mis zijn
[Bewerkt door Theo op 30-05-2013 om 23:21 NL]
Theo
Antw: Antw: MV2 gefossiliseerde botten Eurogeul sediment
Hoi Bram,bram schreef:
Is 'de losse punttand' geen geweifragmentje dan? Foto dwarsdoorsnede zal uitsluitsel brengen. Eens met Sander. Op de foto met de twee betreffende fossielen trouwens helemaal bovenaan ook nog een coracoid van een vogel.
Groeten,
Bram
Ik heb zelf het idee dat het een gewei betreft. Het kleine tandje ligt naast het kleine hielbeentje. Ik kan overigens zondag niet naar het Museon. ik wilde bij futureland op de determinatiedag mijn vondsten laten zien.
gr marc
Alert en Nuttig
-
- Been thanked: 45 times
Hallo,
Wil je van het rolbeentje (Astragalus) een foto recht van de boven- en onderzijde maken, dan kunnen we hem beter determineren en graag de maat erbij.
Charlie
Wil je van het rolbeentje (Astragalus) een foto recht van de boven- en onderzijde maken, dan kunnen we hem beter determineren en graag de maat erbij.
Charlie
Charlie