8 juni t rooth en 15 juni ENCI

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
mendel
8 juni t rooth en 15 juni ENCI

Bericht door mendel » 03 jun 2013, 21:39

Hallo allemaal,
Zoals de titel al aangeeft ben ik hoogstwaarschijnlijk 8 juni in t rooth te vinden samen met Nikola (mega_lo) en mogelijk luka (dominiek). Zijn er dan fossiel.netters te vinden?
Ook ben ik 15 juni in de ENCI te vinden. Zijn er ook dan fossiel.netters te vinden?
Hopelijk tot dan!

Grtz mendel

[Bewerkt door mendel op 03-06-2013 om 20:40 NL]

Facta non verba- Geen woorden maar daden

donckey
Antw: 8 juni t rooth en 15 juni ENCI

Bericht door donckey » 03 jun 2013, 22:26

Hi Mendel,

15 juni ben ik in de ENCI.
En heeeeel misschien zaterdag in 't Rooth.
Ligt eraan of mijn oude botten hetsteld zijn van de graafwerkzaamheden in Winterswijk afgelopen zaterdag :D
Heb er trouwens een helemaal gave en zeer groot (11cm) opperbeenbot van een Nothosaurus voorpoot gevonden (volgens de kenners)
Echt kicken, wat een vondst :) Ik zweef nog steeds maar moet weer terug naar de aarde om het kleinood met beleid verder (uit) te prepareren.

Peter

donckey

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 03 jun 2013, 22:33

Klinkt goed Peter.GR

strandjutters

donckey

Bericht door donckey » 03 jun 2013, 22:54

Pascal,

Mijn familie en kennissen zeggen dat ik vaak geluk heb met zoeken.
Maar ik zeg altijd dat als je niet zoekt zal je waarschijnlijk weinig vinden. En hoe meer je zoekt, hoe meer ervaring je krijgt, hoe meer je gerichter gaat zoeken en hoe meer je leert herkennen. Jij zal dat weten als geen ander :D
Zoek jij trouwens ook weleens in de ENCI en/of 't Rooth?

Nog een vraag: heb jij kennis van de tanden en strategrafie van het tertiair rond Rumst/Reet?

Peter

donckey

strandjutters

Bericht door strandjutters » 03 jun 2013, 23:06

Hallo Peter,ik heb niets van ervaring in Groeves,ik ben een echt strandmens.Alhoewel ik de laatste tijd al dikwijls heb gedacht om eens Rooth te bezoeken,maar het is toch ook weer een eind van Knokke vandaan.Met Rumst-Reet heb ik geen ervaring,weet het zelfs niet liggen :D

GR Pascal

[Bewerkt door strandjutters op 03-06-2013 om 22:07 NL]

strandjutters

Duys
Contacteer:
Antw: Antw: 8 juni t rooth en 15 juni ENCI

Bericht door Duys » 03 jun 2013, 23:14

Nog een vraag: heb jij kennis van de tanden en strategrafie van het tertiair rond Rumst/Reet?

Peter[/quote]

Peter,
Heb ik, de kleimijnen zijn individueel interessant om de diepte die er gegraven wordt, ook zouden er een verschil zitten met de hoeveelheid van zaken die gevonden kunnen worden. Rupeliaan dus, en de meters boven de klei, hebben grintlagen of gewoon wat dikker pakket schelpen tussen het zand met neogeen spul.
Daarenboven kan je in Rumst nog wat pleistoceen vinden, iets wat ik hoorde bvb in Kruibeke minder vanzelfsprekend is.
toegang is bijna uitgesloten tenzij je met een groep van deskundigen bent. Maar je kan altijd proberen.
Duys

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 03 jun 2013, 23:15

strandjutters schreef:
Hallo Peter,ik heb niets van ervaring in Groeves,ik ben een echt strandmens.Alhoewel ik de laatste tijd al dikwijls heb gedacht om eens Rooth te bezoeken,maar het is toch ook weer een eind van Knokke vandaan.Met Rumst-Reet heb ik geen ervaring,weet het zelfs niet liggen :D

Hoi Pascal, even een bericht van een Achterhoeker, Rumst-Reet ligt vlak bij Antwerpen als ik het goed heb Oligoceen Er lagen of liggen kleigroeve,s. QWerd vroeger veel bezocht.
Gr.Ben

[Bewerkt door strandjutters op 03-06-2013 om 22:07 NL]

0000000000

strandjutters

Bericht door strandjutters » 03 jun 2013, 23:29

Hallo,ik heb altijd het gedacht dat ik me niet zou thuisvoelen in een groeve,op het strand ga en sta je waar je wilt + soms vind je hier ook nog iets,en das beter dan niets :D

GR

strandjutters

mendel

Bericht door mendel » 04 jun 2013, 00:08

donckey schreef:
Hi Mendel,

15 juni ben ik in de ENCI.
En heeeeel misschien zaterdag in 't Rooth.
Ligt eraan of mijn oude botten hetsteld zijn van de graafwerkzaamheden in Winterswijk afgelopen zaterdag :D
Heb er trouwens een helemaal gave en zeer groot (11cm) opperbeenbot van een Nothosaurus voorpoot gevonden (volgens de kenners)
Echt kicken, wat een vondst :) Ik zweef nog steeds maar moet weer terug naar de aarde om het kleinood met beleid verder (uit) te prepareren.

Peter
Hallo Peter,
Het lijkt me leuk u een keer te ontmoeten. Hoe kan ik u herkennen? Verder gefeliciteerd met uw mooie vondst uit Winterswijk. Ik ben benieuwd naar de foto's! :)

Grtz mendel

Facta non verba- Geen woorden maar daden

donckey

Bericht door donckey » 05 jun 2013, 00:27

Hi Mendel,

Hoe kan je mij herkennen:

*Ik heb altijd bijna altijd een grijns op mijn gezicht (omdat ik na bijna 50 jaar nog steeds gelukkig ben als ik op fossiel/mineralen/artefactenjacht ben :D )
*Als het regent en je ziet iemand staan waar het precies droog is, dan ben ik dat. Vandaar een van mijn bijnamen "lucky devil".
*Als ik in een groeve ben dan zie ik aan de andere kant van de groeve een haaientand liggen! Vandaar de andere bijnaam "hawkeye".
Helaas blijkt vaak als ik eindelijk aan de andere kant ben, dat het een grote tak of zoiets is. Dus als je steeds iemand heen en weer ziet lopen dan ben ik dat :).
* Als je een iets oudere, gezette man met wild wit haar heeeeeeel veel pauzes ziet nemen tijdens het graven of hakken en daarbij een shaggie ziet roken dan zou dat best mij kunnen zijn.

Maar het makkelijkst ben ik te herkennen aan een klein rood autootje.

Lijkt me ook leuk om jouw eens te ontmoeten.
In ieder geval 15 juni.

Peter

donckey

Plaats reactie