vraagje : Lophius ?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
strandjutters
Been thanked: 3 times
vraagje : Lophius ?

Bericht door strandjutters » 05 jun 2013, 00:28

Hallo,heeft hier iemand kennis van,van wat er hier kan gevonden worden,ik hoor het graag.GR Pascal

[Bewerkt door strandjutters op 04-06-2013 om 23:29 NL]

strandjutters

strandjutters
Antw: vraagje : Lophius ?

Bericht door strandjutters » 05 jun 2013, 19:39

Hallo,niemand die al iets heeft gevonden van die soort ?

GR

strandjutters

Wilson McPhee

Bericht door Wilson McPhee » 06 jun 2013, 10:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hi strandjutters,

Jawel,maar begreep aanvankelijk de vraag niet. Hierbij wat plaatjes. No 1 tm. 8: Lophius cf. piscatorius uit Kallo (Plioceen) en 9 en 10 Lophius ?dolloi uit Steendorp, mogelijk uit het Oligoceen.
Afbeeldingen zijn voor een toekomstige website, maar tot nu toe nog niets van terecht gekomen.

Even wat anders. Jouw Lidl USB microscoop is dat een Bresser en levert die ook zo weinig kb's (50-60kb)?

groet,

Wilson

strandjutters

Bericht door strandjutters » 07 jun 2013, 01:31

Hallo Susan,zeer leuke vondsten,ik zie nu ook dat ik goed zit met mijn vondsten uit Omgeving Kaloot,het typische is aan deze tandjes dat ze een driehoekige wortel hebben met karteltjes(inkeepingen)ook denk ik vrij wel zeker dat er nog andere vormen van tanden voorkomen in de bek van deze vis,ik denk aan fijne smalle tandjes met een klein weerhaakje aan de top,waarschijnlijk voortandjes.Ik had deze soort al herkend op Elasmo maar daar is er sprake van Lophius cf.americanus en deze soort verwacht ik hier dan niet,al is de gelijkenis groot.

Ik ben wat bezig met al mijn vissetanden wat op naam te brengen die ik heb gevonden op verschillende vindplaatsen aan de kust,van Paleoceen tot Plioceen.Vandaar die vraag.GR En Bedankt

strandjutters

Plaats reactie