Vangst Kaloot 9-6
-
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 114 times
Vangst Kaloot 9-6

Goedemiddag,
Tijd gevonden om naar de Kaloot te gaan. Betere foto's van de kleine tandjes gaat niet lukken. Naast de tanden ook nog een kies van een hert en een paar kauwplaten van roggen. Ben op zoek naar namen en positie van de haaientanden (en waar je dat soort informatie kunt vinden).
Groeten, Jeroen
Antw: Vangst Kaloot 9-6
Kies is niet van hert, maar van schaap/geit, want duidelijk hoogkronig itt hertenkiezen. Onderkaakse molaar.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
hallo Jeroen,
Jammer dat betere foto's niet gaan lukken. Dit is wel erg belangrijk voor een goede determinatie.
Heeft de laatste op de eerste foto sporen van bijspitsen? Hij doet mij denken aan een alopias latidens wat een mooie vondst zou zijn! alleen kan ik het niet zo goed zien op de foto's
.
Van de derde foto zijn de twee laatste cosmopolitodus hastalis tenzij je kartels ziet. De tweede en derde lijken mij isurus oxyrinchus (denk lower anterior en upper lateral)net zoals de derde op de tweede foto (denk upper anterior). Ik denk ook dat de derde en vierde op de eerste foto physogaleus secundus zijn (Eoceen).
Over de rest kan ik met deze foto's niet veel meer zeggen. Misschien iemand anders wel. Maak ook telkens een foto van de achterkant. Is ook zeer handig bij een determinatie
groetjes
Aaron
[Bewerkt door Adron op 10-06-2013 om 17:54 NL]
Jammer dat betere foto's niet gaan lukken. Dit is wel erg belangrijk voor een goede determinatie.
Heeft de laatste op de eerste foto sporen van bijspitsen? Hij doet mij denken aan een alopias latidens wat een mooie vondst zou zijn! alleen kan ik het niet zo goed zien op de foto's

Van de derde foto zijn de twee laatste cosmopolitodus hastalis tenzij je kartels ziet. De tweede en derde lijken mij isurus oxyrinchus (denk lower anterior en upper lateral)net zoals de derde op de tweede foto (denk upper anterior). Ik denk ook dat de derde en vierde op de eerste foto physogaleus secundus zijn (Eoceen).
Over de rest kan ik met deze foto's niet veel meer zeggen. Misschien iemand anders wel. Maak ook telkens een foto van de achterkant. Is ook zeer handig bij een determinatie

groetjes
Aaron
[Bewerkt door Adron op 10-06-2013 om 17:54 NL]
Nullus finis longius si quod facis delectaris
-

Hoi Adron en Bram,
Bedankt voor de info. Bijgaand nog wat foto's van de mogelijke Alopias. Ik zie geen bijspitsen, of die kleine uitstulpinkjes moeten dat zijn.
Groeten, Jeroen
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Jeroen,heeft de eerste rechts van de tweede rij kartels ?
GR
GR
strandjutters
hallo Jeroen,
Ik denk dat er wel een kans alopias latidens is maar dit ben ik niet zeker. Wellicht kan iemand anders je helpen.
groetjes
Aaron
Ik denk dat er wel een kans alopias latidens is maar dit ben ik niet zeker. Wellicht kan iemand anders je helpen.
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- strandjutters
Hallo Aaron,aan de kleur en uiterlijk te zien zijn deze tandjes Eoceen,ik heb er ook al wat in Knokke gevonden en ik hou het op Alopias sp.
GR
GR
strandjutters
-

Hoi Pascal en Adron,
De eerste foto is een detail van de eerste rechts tweede rij van de eerste serie foto's. Geen kartels dus. Had zondag ook nog twee fragmenten gevonden van ca. 3 cm lang met kartels (2e foto). Vraag me af hoe groot die tanden compleet zijn en in wat voor monster ze dienst gedaan hebben.
Bedankt voor de hulp, Jeroen
Antw: Antw: Vangst Kaloot 9-6
strandjutters schreef:
Hallo Aaron,aan de kleur en uiterlijk te zien zijn deze tandjes Eoceen,ik heb er ook al wat in Knokke gevonden en ik hou het op Alopias sp.
GR
Allemaal? Sterk

Groetjes,
Gunther
- strandjutters
Hallo Gunther,verklaar u nader,zo van die teksten plaatsen kan iedereen denk ik 
GR Pascal

GR Pascal
strandjutters