Maasvlakte 2 diversen
Maasvlakte 2 diversen
Hallo allemaal,
Hier de bijvondsten van afgelopen periode.
Veel kijkplezier. Ik heb helaas niet de kennis in huis betreft de ouderdom van deze vondsten.
Groeten Marc
Alert en Nuttig
Antw: Maasvlakte 2 diversen
Daar zit erg mooi materiaal tussen. Met name natuurlijk de slakkenkernen en het stukje gesteente met slakkenkernen. Ga zo door! 
Kiezen zijn oa van paard en rund.
Groeten,
Bram

Kiezen zijn oa van paard en rund.
Groeten,
Bram
Ik bekijk de eerste foto nog eens goed en het lijkt wel of de derde van links op de tweede rij planorbide gewonden is (in een plat vlak). Klopt dat? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk de tweede posthorenslakkern van MV2 gevonden.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Antw: Antw: Maasvlakte 2 diversen
Hoi Bram,bram schreef:
Ik bekijk de eerste foto nog eens goed en het lijkt wel of de derde van links op de tweede rij planorbide gewonden is (in een plat vlak). Klopt dat? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk de tweede posthorenslakkern van MV2 gevonden.
Groeten,
Bram
bedankt voor het berichtje. Ik zal nog een foto toevoegen van de slakkenkernen. Bij deze zijn ze omgedraaid.
Gr Marc
Alert en Nuttig
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Mooi hoor! Maar als dit je bijvondsten wat zijn dan je hoofdvondsten?
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: Maasvlakte 2 diversen
Mijn hoofdvondsten zijn de botten die in versteende vorm en niet versteende vorm gevonden worden en de kiezen en tanden van groot naar klein.sjaak schreef:
Gr marc
Alert en Nuttig
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Antw: Antw: Maasvlakte 2 diversen
Hoi, ik zie op de bovenste foto ook ijzer conctreties staan.Rechts) Die hebben een gaatje of kern, daarvan kwamen er duizenden uit de Schelde bij Antwerpen . Zelf heb ik er ook wat. De Antwerpen zoeker kunnen je vast wel vertellen wat het prcies zijn.ravi5007 schreef:Mijn hoofdvondsten zijn de botten die in versteende vorm en niet versteende vorm gevonden worden en de kiezen en tanden van groot naar klein.sjaak schreef:
Gr marc
Gr.Ben-Lochem
0000000000
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Maasvlakte 2 diversen
Ik ben bekend met MV2 vondsten hoorravi5007 schreef:Mijn hoofdvondsten zijn de botten die in versteende vorm en niet versteende vorm gevonden worden en de kiezen en tanden van groot naar klein.sjaak schreef:
Gr marc

Omdat er ook wat tand en kies fragmenten tussen zitten dacht ik dat je eigenlijk iets anders verzamelde. Volgens mij zit er ook wat neushoorn tussen de fragmenten.
Groet,
Niels
Niels