Vangst Kaloot 9-6

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Vangst Kaloot 9-6

Bericht door strandjutters » 11 jun 2013, 22:52

Hallo Frederik,ik heb geen latijns gevolgd op school,ik was 14 jaar en ik moest gaan werken(We waren met 14 thuis),zo was het nog in die tijd,maar ik zal in het vervolg geen antwoorden meer geven,laat de kenners dit maar doen,maar die geven helaas meestal niet thuis.VR GR Pascal

strandjutters

jkeijzer
Has thanked: 56 times
Been thanked: 114 times

Bericht door jkeijzer » 11 jun 2013, 23:13

Redelijk vruchteloze discussie, wat is 20 miljoen jaar verschil op ruim 4 miljard jaar tijd.... :D

Je vroeg naar eventuele kartels op die tand Pascal, die zijn er niet , dus.................?

Jeroen

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 11 jun 2013, 23:30

Ja Pascal, het is niet mijn bedoeling hierover in discussie te gaan. Niet duidelijk is niet duidelijk, dan mag het ook gezegd worden en dan moet je daar ook maar tegen kunnen. Dat is toch niet slecht bedoeld zeg. Terug on topic.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

mineraal0
Antw: Antw: Vangst Kaloot 9-6

Bericht door mineraal0 » 11 jun 2013, 23:36

jkeijzer schreef:
Redelijk vruchteloze discussie, wat is 20 miljoen jaar verschil op ruim 4 miljard jaar tijd.... :D
Soms toch wel essentieel..

Wat betreft determinatie;

Ik doe dit niet graag als ik geen goed zicht op de tanden heb. Wel kan ik je al zeggen dat ik op de eerste rij onder ander een Phsyogaleus zie liggen, op de derde rij is tand drie vermoedelijk oxyrhinus, de twee meest rechtste tanden zijn hastalis.. Kwaliteit en slechte foto's maken het determineren niet simpeler op.

Tanden fotografeer je best per stuk, met zowel voor- als achterzijde. Als je ene hoog aantal tanden post kan je best ook nog nummers op je blad schrijven, dan blijft het overzicht wat bewaard.

Groetjes,

Gunther

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 11 jun 2013, 23:56

Hallo Frederik,vandaar dat ik mij zal onthouden,ik ben waarschijnlijk de enige hier op het forum die duizende tanden uit het Eoceen in mijn handen heb gehad en foto's van gemaakt.

Niet duidelijk is niet duidelijk dan kan de tweede in de laatste rij ook een kroon zijn van een Retroflexus.GR

strandjutters

mussels

Bericht door mussels » 13 jun 2013, 23:06

Jeroen, de tand op de eerste foto bovenaan rechts doet mij qua vorm van de kroon sterk denken aan Alopias latidens (zijtand), zoals hierboven ook al is gesteld - zeker geen alledaagse vondst. In dat geval zou de kroon moeten doorlopen tot bijna het eind van de wortelpunten, wat je vooral aan de (niet afgebeelde) 'platte zijde' van de kroon goed zou moeten kunnen zien.

Groeten, Lex

Plaats reactie