jullie mening
jullie mening

Ik zou graag een plaat maken met verschillende bulla's en andere delen van het binnenoor van walvissen
Het is een hele uitdaging, maar 'k heb geen flauw benul hoe ik hem samenstel.
Dit is één plaat(bulla) en zou dan de verschillende samenbrengen tot een poster.
Zouden jullie hem zo schikken of prefereren jullie een andere samenstelling ?
Horen dolfijnen ook thuis in dit rijtje ?
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: jullie mening

Ik zou geneigd zijn de bovenste twee om te wisselen zodat alle aanzichten logisch onder elkaar komen te staan. Voorts denk ik dat je het blad goed indeelt: eigenlijk heb je zes 'vakken' en vijf afbeeldingen. Het 'lege vak' centraal rechts zou ik beter benutten door de tekst daar centraal in te plaatsen. Het herhalen van de maatbalk lijkt me overbodig als alle aanzichten op dezelfde schaal zijn afgebeeld.
Afhankelijk van de grootte van de poster lijkt het me leuk om alle Cetacea bij elkaar te zien, dus ook dolfijnen. Misschien samenzetten per taxonomische groep. Zou je ze allemaal op schaal willen doen?
Eventueel kan je de groepen voorzien van een illustratie om het af te maken, zoals hier bijgevoegd. Daar kan ik je wel mee helpen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

De zichten horen bij elkaar, ik zou de foto kunnen spiegelen en dan de 1e en 2e foto wisselen maar dan is het de bula van het andere oor, alle suggestie 's zijn welkom
Theo
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Ik ga ervan uit dat alle zichten bij elkaar horen (het zijn verschillende aanzichten van hetzelfde fossiel). Dan lijkt bovenstaande configuratie me iets logischer. Spiegelen is niet nodig. De tekst kan je kwijt in het rode kader.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

... bijhorende afbeelding.
something (TH Huxley)