Haaientanden en botten HvH
Haaientanden en botten HvH
Dit is mijn vangst van vandaag bij Hoek van Holland. Het waaide erg hard en ik was op het strand met eb dus ik had erg veel geluk. Ik had alleen wat meer botten en minder haaientanden verwacht. Ik kwam die haaientanden en de wervel ook pas tegen bij de stenen en schelpenbanken bij het begin van de dijk. Kunnen jullie ze determineren? Behalve het 2e botje. Dat lijkt mij in ieder geval niet te determineren.
Marijn
Antw: Haaientanden en botten HvH
De haaientandenstrooiert heeft zijn areaal dus uitgebreid...
Botfragmentjes waag ik me niet aan. Werveltje is beenvis (waarschijnlijk Holoceen).
Groeten,
Bram
Botfragmentjes waag ik me niet aan. Werveltje is beenvis (waarschijnlijk Holoceen).
Groeten,
Bram
Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH
Die haaientanden hoeven toch niet gestrooid te zijn?bram schreef:
De haaientandenstrooiert heeft zijn areaal dus uitgebreid...
Groeten,
Bram
Marijn
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Is dit HvH of toch ZM. Als HvH is deel ik de mening van Bram.
De botten zijn te gefragmenteerd voor determinatie.
Groet,
Niels
Niels
Het is Hoek van Holland. Ik was al blij dat ik niet in ZM was omdat daar een strooier actief is. Als het strooi gebied is uitgebreid tot HvH dan zijn mijn tanden zo goed als waardeloos. Ik snap ook niet waarom iemand dit doet. Je verpest het voor een iedereen die zoekt op die vindplaats. Ik hoop niet dat hij verder gaat naar de maasvlaktes...sjaak schreef:
Is dit HvH of toch ZM. Als HvH is deel ik de mening van Bram.
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Zijn deze aan het strand gevonden? Of langs de waterweg? Ik zoek al vijf jaar in HvH en met mij vele anderen en dit soort tanden heb ik nog niet eerder daar gezien, althans niet in deze hoeveelheid. Zij zijn niet aan het opspuiten geweest. Het lijkt erg op het ZM materiaal. Daarom denk ik aan een strooier.
[Bewerkt door sjaak op 16-06-2013 om 21:25 NL]
Groet,
Niels
Niels
Aan het strand op het hoekje tegen de weg naar de pier aan heb ik al deze tanden en het werveltje gevonden tussen de stenen en het zeewier.sjaak schreef:
Zijn deze aan het strand gevonden? Of langs de waterweg? Ik zoek al vijf jaar in HvH en met mij vele anderen en dit soort tanden heb ik nog niet eerder daar gezien, althans niet in deze hoeveelheid. Zij zijn niet aan het opspuiten geweest. Het lijkt erg op het ZM materiaal. Daarom denk ik aan een strooier.
Marijn
hallo,
de haaientanden zijn volgens mij allemaal cosmopolitodus hastalis (tenzij je kartels ziet) behalve de vijfde en zesde foto waarvan de rechter I.oxyrinchus is (lower anterior)
groetjes
Aaron
[Bewerkt door Adron op 16-06-2013 om 21:34 NL]
de haaientanden zijn volgens mij allemaal cosmopolitodus hastalis (tenzij je kartels ziet) behalve de vijfde en zesde foto waarvan de rechter I.oxyrinchus is (lower anterior)
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
De 9e foto links lijkt kartels te hebben.Adron schreef:
hallo,
groetjes
Aaron
Marijn
Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH
als het geen beschadiging is, is het een isurus echeri. Plaats mss eens een foto van de achterkantMarijn14 schreef:De 9e foto links lijkt kartels te hebben.Adron schreef:
hallo,
groetjes
Aaron
Marijn
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris