Neushoorn kies of baby mammoet?????
Neushoorn kies of baby mammoet?????

Vandaag een mannendag en met mijn zoontje van 9 naar de zm. en wat vind mijn mannetje een kies! en niet zo maar een kies maar eentje van 168 gram op het natte gedeelte aan het begin van kijkduin aan de kustlijn waar het water van de zm weer met eb naar zee stroomt. papa is dit een steen? ik keek en ik dacht dat ik gek werd en ik zij dit is een top stuk man. weet iemand van welk dier dit is. en ook nog een haaien tand op het drogen gedeelte volgens mij geen hastalis?
Gr teis en mark
Antw: Neushoorn kies of baby mammoet?????
Hallo Mark,
Allereerst prachtige vondsten!
Zeg maar tegen uw zoontje dat hij een erg mooie vondst heeft gedaan. Het is namelijk een kies van een wolharige neushoorn.
Bij de haaientand twijfel ik tussen hastalis en oxyrinchus.
Grtz mendel
Allereerst prachtige vondsten!
Zeg maar tegen uw zoontje dat hij een erg mooie vondst heeft gedaan. Het is namelijk een kies van een wolharige neushoorn.
Bij de haaientand twijfel ik tussen hastalis en oxyrinchus.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Bedankt Mendel. een wolharige neushoorn! te gek zeg hier is hij erg blij mee en ik ook natuurlijk. worden deze vaak gevonden? en hoe oud is dit dier geweest?
Gr teis en mark
Gr teis en mark
Antw: Antw: Neushoorn kies of baby mammoet?????
Neushoorn wordt niet vaak gevonden.markje schreef:
Bedankt Mendel. een wolharige neushoorn! te gek zeg hier is hij erg blij mee en ik ook natuurlijk. worden deze vaak gevonden? en hoe oud is dit dier geweest?
Gr teis en mark
Hoe oud het dier is geweest weet ik niet.
Misschien kunnen andere forumleden u hier iets over vertellen.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
oke mendel dan hoop ik dat er nog meer reactie komt van andere leden.
Bedankt.
Bedankt.
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Mooie kies. Neushoorn is bijzonder maar komt relatief vaak voor bij de ZM. Het is uit het Weichselien.
Het is misschien een jong beest want ik zie geen wortels, al kunnen die zijn afgesleten. Ik ben benieuwd of iemand daar iets over kan zeggen.
Ps deze komt uit de bovenkaak
[Bewerkt door sjaak op 16-06-2013 om 17:46 NL]
Het is misschien een jong beest want ik zie geen wortels, al kunnen die zijn afgesleten. Ik ben benieuwd of iemand daar iets over kan zeggen.
Ps deze komt uit de bovenkaak
[Bewerkt door sjaak op 16-06-2013 om 17:46 NL]
Groet,
Niels
Niels
Sjaak ik begrijp dat de kies 12000 tot 100000 jaar oud kan zijn maar hoe zie je het verschil tussen de boven en onder kies. is deze dan groter of kleiner?
Gr mark
Gr mark
Sjaak ik begrijp dat de kies 12000 tot 100000 jaar oud kan zijn maar hoe zie je het verschil tussen de boven en onder kies. is deze dan groter of kleiner?
Gr mark
Gr mark
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
die is hoekiger, google maar even op neushoorn kiezen!
Groet,
Niels
Niels