ZM vondsten stuk schedel?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
markje
ZM vondsten stuk schedel?

Bericht door markje » 28 jun 2013, 20:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

26jun weer met mijn zoontje op stap geweest op de ZM en diverse leuke vondsten gedaan waaronder ivoor en bot fragmenten De eerste drie foto's zijn volgens mij van een schedel en foto vier en vijf kan ik echt niet plaatsen. ik dacht misschien een fragment van een schouder of heup kan iemand mij helpen met determineren
M.v.g mark en teis

Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Antw: ZM vondsten stuk schedel?

Bericht door Schouwenburg » 29 jun 2013, 07:56

Hallo, de eerste drie foto's zijn van een fragment van een epifyse van een wervel. Deze schijven zitten bij nog niet uitgegroeide dieren, in dit geval een mammoet, nog met een laagje kraakbeen vast op het wervellichaam. Het andere stuk durf ik zo niets van te zeggen, waarschijnlijk wel van een mammoet.

Groet, Charlie

Charlie

markje

Bericht door markje » 29 jun 2013, 11:17

Charlie. een wervel daar had ik niet aan gedacht. dan zou deze wervel zo,n 20 a 25 cm in doorsnee zijn geweest als ik de lijnen door trek gaaf!
bedankt groet mark

markje

Bericht door markje » 29 jun 2013, 13:40

Mc_Crabs ik zou het wel willen maar ik zit nu op mijn werk en het stuk ligt thuis in het water. het stuk is van het buitenste gedeelte van de slagtand en de buitenkant is bruin en wit/geel van binnen en het is in laagjes lijkt het opgebouwd. het is net als of de tand is geschild.
ik zet het later op de dag er wel op.
Groet mark

markje

Bericht door markje » 29 jun 2013, 22:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mc Crabs
Het stuk is uit de branding gevist net als de eerdere stukken ivoor die we al eerder hadden gevonden. Het was aan de buitenste rand aan de zee kant met volledig eb. Ik heb jou van de winter al eens gesproken samen met mijn zoek maatje hadden we het over dat rode gesteente.
Als dit stuk droog is zet ik het in de velpon met aceton.
Groet mark

Plaats reactie