Omgeving Kaloot : Roggestekel
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Omgeving Kaloot : Roggestekel

Hallo iedereen,vandaag deze Roggestekel gevonden in het gruis.De stekels vind ik vaak en de knobbels ook.Maar bij deze zitten ze nog aan elkaar.Vind ik leuk omdat ik nu weet wat bij wat hoort,anders was het maar raden.
GR
strandjutters
Antw: Omgeving Kaloot : Roggestekel
Leuk! Ik heb er een paar met gebroken stekel er aan, maar zo gaaf als deze niet. Weet ik nu ook hoe ze er heel uitzien 

maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
- strandjutters

Hallo Maarten,hier wat losse stekels die ik daar vindt,de tweede foto is van zo een stekel zonder bobbel,deze zijn hol vanbinnen,ik heb er ook van andere vindplaatsen maar dan met een volle smalle stekel en zijn waarschijnlijk niet van dezelfde soort.We kunnen er dan misschien vanuit gaan dat niet alle knobbels tot één dezelfde soort behoren,maar dat er meer waren met dit soort stekels,misschien zit het verschil ook in de tekening aan de onderkant van de knobbel(groeven of geen groeven)De derde foto is de dezelfde als foto twee maar vanuit een ander richting en je ziet dat stekels ook pathologisch kunnen zijn.De bruine op de eerste foto is waarschijnlijk iets anders.GR Pascal
strandjutters
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Hallo Pascal,
Een kleine zijstap, maar vroeg me af of je ook al grotere tanden gevonden hebt daar?
Groeten, Gerard
Een kleine zijstap, maar vroeg me af of je ook al grotere tanden gevonden hebt daar?
Groeten, Gerard
- strandjutters
Hallo Gerard,nee nog niets groter gevonden dan deze uit het topic van zaterdag,het betreft hier allemaal klein spul. Squalus is mijn meest gevonden soort tot nu toe met rond de 50 stuks.Ook vind ik geen fragmenten van grotere tanden,ik zoek waarschijnlijk in een tijdvak uit een koude periode met enkel kleine haaiesoorten en roggen denk ik.
GR
GR
strandjutters
- Carcharoides
- Contacteer:
Antw: Antw: Omgeving Kaloot : Roggestekel
Ja denk je? Vind het opvallend dat je alleen klein materiaal vind. Zou het niet bijv gefilterd materiaal zijn ofzo. Of vind je wel grotere schelpen bijvoorbeeld?strandjutters schreef:
Hallo Gerard,nee nog niets groter gevonden dan deze uit het topic van zaterdag,het betreft hier allemaal klein spul. Squalus is mijn meest gevonden soort tot nu toe met rond de 50 stuks.Ook vind ik geen fragmenten van grotere tanden,ik zoek waarschijnlijk in een tijdvak uit een koude periode met enkel kleine haaiesoorten en roggen denk ik.
GR
- strandjutters
Hallo Gerard,nee alleen de tandjes zijn klein,ik zoek daar eigenlijk muizetanden,maar de andere dingen haal ik natuurlijk ook uit het gruis.De Dolfijnewervel die ik laatst heb gevonden komt ook van daar,en deze week had ik een redelijk groot bot en een erg grote versteende vissekaak.De vissekaak is 6 cm lang en 6 cm hoog en 3 cm dik,niet klein dus.
GR
GR
strandjutters
- Carcharoides
- Contacteer:
Antw: Antw: Omgeving Kaloot : Roggestekel
Vind je het zelf niet opvallend?strandjutters schreef:
Hallo Gerard,nee alleen de tandjes zijn klein,ik zoek daar eigenlijk muizetanden,maar de andere dingen haal ik natuurlijk ook uit het gruis.De Dolfijnewervel die ik laatst heb gevonden komt ook van daar,en deze week had ik een redelijk groot bot en een erg grote versteende vissekaak.De vissekaak is 6 cm lang en 6 cm hoog en 3 cm dik,niet klein dus.
GR
- strandjutters
Hallo Gerard,je kunt het wat vergelijken met wat hier nu hedendaags voorkomt,Roggen en kleine haaien en af en toe een aangespoelde Potvis of Dolfijn 
GR

GR
strandjutters