Perfecte mep,en nu ...
Perfecte mep,en nu ...

Deze vandaag opengemept ,trilobiet en brachiopode elk met het negatief van de ander
En nu ? Mooi afblijven,en laten zoals het is?
Mag je het wat afspoelen ?
Iets doen voor het bewaren ?
Antw: Perfecte mep,en nu ...
Rondom het pygidium voorzichtig materiaal wegkrabben met een scherp mesje o.i.d. Is het modderig materiaal? Het gesteente ziet er wat fragiel uit.
... en als er binnenkort iemand je tuin overhoop hakt met een beitel en hamer, gewoon laten lopen
... en als er binnenkort iemand je tuin overhoop hakt met een beitel en hamer, gewoon laten lopen

Antw: Antw: Perfecte mep,en nu ...
GdeReijke schreef:
Rondom het pygidium voorzichtig materiaal wegkrabben met een scherp mesje o.i.d. Is het modderig materiaal? Het gesteente ziet er wat fragiel uit.

Idd fragiel materiaal,veel klei tussen de lagen,ik herken aan een soort ijzerafzetting op de steen als er wat gaat zitten
Dat stuk valt mee,ietswat schilferig
En waar iets zit wordt het gesteente harder ...brachio's blijven hardnekkig in hardere bollen steken (kalkknol ?)
Kwam wat nat uit de grond daarom wat donkerder van kleur
Ik vraag me in dit soort situaties af of de 'modder' een Devonische afzetting is, of dat het jonger is met daarin Devonische fossielen als klasten erin...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Als je deze verder zou willen prepareren dan kan je dat idd doen met een mesje of priem. Aan de kleur te zien zit de schaal er nog op, maar wel in een relatief fragiele bewaringstoestand. Opletten dus met het prepareren. Persoonlijk zou ik deze voorlopig zo laten, hij ligt overigens al redelijk vrij.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)