Omgeving Kaloot. Squalus ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Omgeving Kaloot. Squalus ?

Hallo iedereen,hier nog een paar van afgelopen week,ik maak van alle volledige een foto om in een map te plaatsen,het houdt dan ook niets in om ze even te laten zien op het forum,mijn grootste is nog steeds 4 mm van deze vindplaats .
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier nog een paar,ik had er gisteren 2 en vanavond 5 .Blijft leuk om ze te vinden.
GR(Tussen 2-4 mm)
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier nog wat Squalus van dit weekend,de laatste is op deze plaats mijn grootste en is 5 mm,hij lijkt wel uit een ander tijdperk als je al de rest bekijkt.
Toen Theo het topic starte,toon je grootste en je kleinste Squalus had ik er nog geen enkele,tij kan keren.Mijn grootste van Cadzand is 8,5 mm en mijn kleinste van hier net over de mm .GR
strandjutters

hallo Pascal,
De tandjes van Squalus acanthias kunnen op een bepaalde positie in de onderkaak 5 mm lang zijn.
Dit is dan wel de grootste tand die in het gebit van S. acanthias voorkomt, met uitzondering van de laatste tand in de mondhoek.
Maar deze zijn uitgesproken van vorm, dus goed te herkennen.
Jou tandje van Cadzand behoort naar mijn mening toe aan S. alsatica.
Deze zijn door elkaar duidelijk groter.
Groeten Hans
Hans
- strandjutters
Hallo Hans,das ook de reden dat ik denk dat het laatste tandje een ander soort is,het is te groot voor de rest die ik heb laten zien en behoord waarschijnlijk toe aan de soort die ik in Cadzand vind,de Squalus alsaticus,deze heb ik tot 8,5 mm gevonden en zijn te groot voor mijn microscoop om er een foto van te maken,maar ik zal proberen.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Hans,hier wat foto's van de Squalus van Cadzand,zoals ik al dacht ze kunnen niet op het scherm van mijn microscoop,deze omgeving Kaloot wel allemaal.De tandjes van Cadzand zijn rond de 8 mm en volgens mij van goede kwaliteit.Eerste 4 foto's van het eerste tandje,laatste foto nog een ander van Cadzand.Zo goed als zeker Alsaticus.
GR
(Op de voorlaatste foto zie je dat het bolletje onderaan de wortel een mm groot is,in het begin van dit topic toon ik een tandje die volledig is en de groote heeft van dit bolletje,toch een enorm verschil voor dezelfde soort haai,dit is ongeveer maal zes)
[Bewerkt door strandjutters op 08-07-2013 om 01:46 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier nog wat Squalus van afgelopen week.De laatste lijkt wat pathologisch.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,nu ik terug muizekiesjes zoek vind ik natuurlijk ook deze terug in het gruis.
De eerste heeft wel een leuke vorm

1 is 3 mm lang en 2 is 4 mm lang.
GR
strandjutters

Ik hou voor de grotere de naam Squalus alsaticus aan.
en voor de kleinere exemplaren de naam Squalus acanthias ,
het exemplaar op de foto is 5,5 mm en is een Squalus alsaticus , maar ik heb er ook van 8,5 mm.
Gr Frank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
Tja, het devoon is wel leuk maar......
Tandjes tandjes en nog eens tandjes zijn meer mijn ding.
Prachtig!
Tandjes tandjes en nog eens tandjes zijn meer mijn ding.
Prachtig!