paar oude vondsten uit Winterswijk.
paar oude vondsten uit Winterswijk.

Ben afgelopen zaterdag voor het eerst in zeer, zeer lange tijd weer in Winterswijk geweest. Was een geweldige dag voor mij.
Helaas weinig botmateriaal. In 1971 heb ik de (oude) groeve een paar keer bezocht en wel wat botjes gevonden.
Niet veel, maar toch geweldig dat je hier in Nederland echt zelf saurusmateriaal kan vinden

Het werveltje (Anarosaurus?) was precies in de lengterichting doormidden geslagen (zie detailfoto met holle binnenkant) Ik heb een helft gedeeltelijk uitgeprepareerd, daarna op de andere helft geplakt en het geheel verder geprepareerd. In de holte zat overigens een mooi klein stukje pyriet.
Van welke monsterlijke saurussen de andere botjes zijn durf ik niet te zeggen. Er zit een ribje bij, Het soort bot van de andere twee weet ik niet al lijkt nummer 5 een beetje op een coracoid. Hoop dat er een Nothosaurus sp. en een Dactylosaurus sp. bij zitten (heb ik alvast drie soorten

Als iemand de botjes nader kan determineren dan zou dat prachtig zijn.
Lijkt me ook leuk als anderen wat botmateriaal laten zien
Peter
[Bewerkt door donckey op 10-04-2013 om 18:49 NL]
donckey
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: paar oude vondsten uit Winterswijk.
Hoi Peter, leuk om zulke oude vondsten eens te zien zeg!
Eigenlijk kun je vrij goed zeggen dat alle getoonde botten van Nothosaurus sp zijn. Sp omdat je het niet op soort kunt brengen, dat gebeurt meestal aan de hand van de schedel.
Alles dat Anarosaurus is is vele malen kleiner, heb zelf een gedeeltelijk skelet van een anarosaurus (zoekfunctie) en de werveltjes en ribben daarvan zijn allemaal mm werk.
Overigens zijn het geen dino's he
bijna een zonde! hahaha dit zijn archosaurs.. opa en oma van de dino's zeg maar..
Eigenlijk kun je vrij goed zeggen dat alle getoonde botten van Nothosaurus sp zijn. Sp omdat je het niet op soort kunt brengen, dat gebeurt meestal aan de hand van de schedel.
Alles dat Anarosaurus is is vele malen kleiner, heb zelf een gedeeltelijk skelet van een anarosaurus (zoekfunctie) en de werveltjes en ribben daarvan zijn allemaal mm werk.
Overigens zijn het geen dino's he

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Bedankt voor je reactie en nuttige informatie :)_
Peter
Peter
donckey
Dat zijn oude fossielen 
Mooi!
Grtz mendel

Mooi!
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden