Monolobieten,duolobieten en trilobieten...
Monolobieten,duolobieten en trilobieten...
Ik vroeg me af hoe het komt dat je zelden een complete trilobiet aantreft,ik vraag me soms af of ik de stenen verkeerd in stukken sla
Vielen die beestjes om een of andere reden uiteen ?
En zo ja hoe komt het dat je heel veel staartjes vind in vergelijking met een kopje ? Logisch gezien zou je van elk van de drie delen toch evenveel moeten aantreffen ?
Als beginner (ook al raap ik jaren fossielen zonder echt goed te weten wat) gebruik ik voorlopig nog de termen kopje en staart
Ik lees me verder in kwa benamingen en ben er nu achter dat mensen die benamingen aan fossielen gaven/geven hoogst waarschijnlijk erg gepest werden als kind en om wraak te nemen op de maatschapij de meest onredelijke,niet te onthouden en onuitspreekbare benamingen kozen
Kajoe
Vielen die beestjes om een of andere reden uiteen ?
En zo ja hoe komt het dat je heel veel staartjes vind in vergelijking met een kopje ? Logisch gezien zou je van elk van de drie delen toch evenveel moeten aantreffen ?
Als beginner (ook al raap ik jaren fossielen zonder echt goed te weten wat) gebruik ik voorlopig nog de termen kopje en staart
Ik lees me verder in kwa benamingen en ben er nu achter dat mensen die benamingen aan fossielen gaven/geven hoogst waarschijnlijk erg gepest werden als kind en om wraak te nemen op de maatschapij de meest onredelijke,niet te onthouden en onuitspreekbare benamingen kozen

Kajoe
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Monolobieten,duolobieten en trilobieten...

Hoi Kajoe,
klopt, de beestjes vielen na hun dood vaak uiteen.
Maar ik ben niet zeker als er meer staartjes te vinden zijn dan bijvoorbeeld kopjes. Zoals je op mijn fotos kun zien heb ik ook veel losse kopjes (van Phacops) gevonden. Ze zijn trouwens uit de Eifel afkomstig zoals ook mijn avatar, volledige exemplaren zijn erg zeldzaam.
Groetjes, Xenina
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Trilobieten vervelden meerdere malen tijdens hun leven. Vaak gaat het om vervellingsresten die je vindt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
@ xenina
Indrukwekkende en mooie verzameling !
Mogelijks herken ik de kopjes nog niet goed genoeg,ik betrapte mezelf er op ze nog snel te verwisselen met sommige brachiopoden die nog diep in een steen zitten
@ frederik,is het verschil vervellingsrest of daadwerkelijk trilobiet door een leek als mij te herkennen ?
Indrukwekkende en mooie verzameling !
Mogelijks herken ik de kopjes nog niet goed genoeg,ik betrapte mezelf er op ze nog snel te verwisselen met sommige brachiopoden die nog diep in een steen zitten
@ frederik,is het verschil vervellingsrest of daadwerkelijk trilobiet door een leek als mij te herkennen ?
Net terug uit de Prümer Mulde (Eifel), met ook wat resten van trilobieten. Niet alleen is het vinden van complete exemplaren erg lastig, zelfs het vinden van thoraxsegmenten komt al bijna niet voor. Hetzelfde geldt trouwens voor de trilobieten uit Amsterdam IJburg (Tournai), waar ik mijn enige zelf gevonden complete trilobiet vandaan heb
Antw: Antw: Monolobieten,duolobieten en trilobieten...
Ik zou zeggen neem foto's en smijt het in de groepGdeReijke schreef:
Net terug uit de Prümer Mulde (Eifel), met ook wat resten van trilobieten. Niet alleen is het vinden van complete exemplaren erg lastig, zelfs het vinden van thoraxsegmenten komt al bijna niet voor. Hetzelfde geldt trouwens voor de trilobieten uit Amsterdam IJburg (Tournai), waar ik mijn enige zelf gevonden complete trilobiet vandaan heb

Eerst schoonmaken en prepareren. Kan een tijdje duren