ID micro-tandje Lee Creek
ID micro-tandje Lee Creek

Iemand een idee van welke haai dit tandje is?
Het tandje is afkomstig uit het Mioceen van Lee Creek.
Peter
donckey
Antw: ID micro-tandje Lee Creek
Hallo Peter,donckey schreef:
Iemand een idee van welke haai dit tandje is?
Het tandje is afkomstig uit het Mioceen van Lee Creek.
Peter
Rhincodon cf typus.
Groeten Hans
Hans
, cetorhinus is Reuzenhaai, en rhincodon is dus walvishaai?
klopt dat ?
groetjes,
Nikola.
klopt dat ?
groetjes,
Nikola.
Beide bedankt voor de reactie.
Had natuurlijk zelf al geprobeerd een en ander uit te zoeken
Op Elasmo kwam ik ook de Rhincodon cf typus tegen maar alleen afbeeldingen van de laterale zijde van dit tandje dus ik wist het niet zeker.
Peter
Had natuurlijk zelf al geprobeerd een en ander uit te zoeken

Op Elasmo kwam ik ook de Rhincodon cf typus tegen maar alleen afbeeldingen van de laterale zijde van dit tandje dus ik wist het niet zeker.
Peter
donckey
-
Hoi heb je deze zelf gevonden in het residu ik heb begrepen dat deze best zeldzaam zijn daar ikzelf heb er ook 1 gevonden
ik heb 40 kg residu van daar geruild voor 40 kg residu uit Antwerpen ik vind dat er veel dezelfde soorten in zitten heel veel
Carcharhinus ,Physogaleus,Sphyrna , en dan zo nu en dan wat anders het is geen grote variatie
Grtn Arien
ik heb 40 kg residu van daar geruild voor 40 kg residu uit Antwerpen ik vind dat er veel dezelfde soorten in zitten heel veel
Carcharhinus ,Physogaleus,Sphyrna , en dan zo nu en dan wat anders het is geen grote variatie
Grtn Arien
Antw: Antw: ID micro-tandje Lee Creek
arienvanoord schreef:
Hoi heb je deze zelf gevonden in het residu ik heb begrepen dat deze best zeldzaam zijn daar ikzelf heb er ook 1 gevonden
Grtn Arien
Hoi Arien,
Ja deze heb ikzelf uit de matrix gevist:). Heb er geloof ik nog eentje.
Ik heb 10 kilo matrix, die ik, als ik tijd heb, met mijn stereomicroscoop nauwgezet uitpluis. Het doorzoeken van matrix (residue)
naar vooral micro-tandjes is voor mij een VERSLAVING

Overigens barst die matrix van Lee Creek werkelijk van de tandjes, ook veel mooie tandjes van dolfijnachtigen.
En ehhh de 40 kilo die jij hebt zal je ook niet in een paar avondjes kunnen doorzoeken of wel?

Kostte waarschijnlijk wel de nodige eurries om die 40 kilo verscheept te krijgen.
Als ik wat meer tijd heb zal ik eens wat foto's van verschillende micro's uit Lee Creek op het forum zetten. De foto's die ik heb geplaatst zijn genomen door een occulair van mijn stereomicroscoop, Ik krijg ze helaas niet scherper.
Peter
donckey