vreemde bones

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:
Antw: vreemde bones

Bericht door sjaak » 12 jul 2013, 21:57

Hallo,

Het laadt allemaal erg langzaam op deze site. Ik denk niet dat dit botten zijn. De structuur mist. Ook het feit dat je alleen dit soort bollen vindt en geen andere botfragmenten is vreemd. Ik zou eerder richting schelpdieren of zoiets denken. Ik weet niet wat het wel is.

Groet,

Niels

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Antw: Antw: vreemde bones

Bericht door scherven » 12 jul 2013, 23:41

sélacien34 schreef:
Frederik schreef:
Hoe groot zijn deze stukken?

Ben, mens lijkt me wel héél vergezocht voor mariene afzettingen uit het mioceen (!)
Ja, Ben Indeed deze beenderen zijn uit het Mioceen geschakeld en worden opgenomen in het sediment. Er zijn bekende herschikkingen, maar het Krijt tijdperk.
Hoi, ik zeg niet dat het Mioceen is maar ik bedoel geremanieerd materiaal daar kan van alles tussen zitten. Die mensen die deze bollen vinden zouden het toch wel moeten weten dacht ik. Frankrijk staat wentenschappelijk toch erg hoog aangeschreven. Ben je daar zelf bij geweest of is het van horen zeggen?
Gr.Ben

0000000000

Sélacien34
Antw: Antw: Antw: Antw: vreemde bones

Bericht door Sélacien34 » 13 jul 2013, 00:42

Hoi, ik zeg niet dat het Mioceen is maar ik bedoel geremanieerd materiaal daar kan van alles tussen zitten. Die mensen die deze bollen vinden zouden het toch wel moeten weten dacht ik. Frankrijk staat wentenschappelijk toch erg hoog aangeschreven. Ben je daar zelf bij geweest of is het van horen zeggen?
Gr.Ben[/quote]

Hallo Ben, het spijt me, maar de vertaler kan niet uw boodschap correct kunnen vertalen. Ik begrijp niet wat je bedoelt :/.
Kunt u herformuleren of gewoon in het Engels alstublieft?

Sélacien34
Antw: Antw: vreemde bones

Bericht door Sélacien34 » 13 jul 2013, 00:46

sjaak schreef:
Hallo,

Het laadt allemaal erg langzaam op deze site. Ik denk niet dat dit botten zijn. De structuur mist. Ook het feit dat je alleen dit soort bollen vindt en geen andere botfragmenten is vreemd. Ik zou eerder richting schelpdieren of zoiets denken. Ik weet niet wat het wel is.
Het kan goed zijn dat je hebt gelijk, Niels. We zijn nog op zoek kant otolieten of tympanic blaren ...

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: vreemde bones

Bericht door Frederik » 13 jul 2013, 00:55

sélacien34 schreef:
Gr.Ben
Hallo Ben, het spijt me, maar de vertaler kan niet uw boodschap correct kunnen vertalen. Ik begrijp niet wat je bedoelt :/.
Kunt u herformuleren of gewoon in het Engels alstublieft?
[/quote]

Vrij vertaald:
"Hi, I'm not saying it is Miocene, I'm referring to possible reworked material, which might contain anything. The people finding these sphere-like 'bones' should know. The French are known for their high scientific standards, no? Where you there or did you hear it from others? "

Ik zou denken -maar ik kan me vergissen- dat herwerkt of geremanieerd materiaal per definitie uit oudere lagen afkomstig is. Ik blijf de suggestie absurd vinden, sorry.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Sélacien34

Bericht door Sélacien34 » 13 jul 2013, 01:25

Ik ben persoonlijk niet een hoog wetenschappelijk niveau, maar denk dat ik een beetje weet. In dit geval ben ik het met Frederik, denk ik niet dat dit soort verontreiniging is mogelijk. De borg is gebaseerd op een Krijt meer niveau en de veranderingen hebben plaatsgevonden met de tijd. Bovenaan het veld zijn er enkele aardse ingangen die een neritic omgeving en de nabijheid van de kust weerspiegelen, het komt ook uit het Mioceen.

"The people finding these sphere-like 'bones' should know. The French are known for their high scientific standards, no? Where you there or did you hear it from"others? (Thank you for this traduction Frederik)

Ik vond deze beenderen mezelf, Ben, met uitzondering van degenen die door een andere onderzoeker aan mij werden gestuurd. Ik ben ook op zoek, vandaar mijn interesse in het delen van mijn bevindingen en interactie met anderen in een poging om de vragen zonder antwoorden te beantwoorden.

[Bewerkt door Sélacien34 op 12-07-2013 om 00:39 NL]

sjaak
Contacteer:

Bericht door sjaak » 13 jul 2013, 10:26

Afbeelding

Ik heb deze closeup toegevoegd. Deze structuur brengt hopelijk iemand op een idee.

Groet,

Niels

Sélacien34

Bericht door Sélacien34 » 13 jul 2013, 13:41

Afbeelding

Hallo, Ik dacht na over de mogelijkheid van een uitsteeksel op de schedel zoals in sommige beenvissen. Maar dit is slechts een idee meer...

Sélacien34

Bericht door Sélacien34 » 16 jul 2013, 19:03

Hallo iedereen, ik kom tot u om u te informeren over de uitkomst van deze zaak. Ik voor het eerst contact opgenomen met een paleo-Amerikaanse ichthyologist (dr. Maisey), daarna palaeobotanist werd geraadpleegd over deze zaak. Zij concludeerde dat het palm fruit. Het zou de palm sabalites. We wisten niet dat deze dingen kunnen zijn van plantaardige oorsprong.

Hier is een link voor degenen die geïnteresseerd zijn. Met vriendelijke groet, binnenkort

http://www.thefossilforum.com/index.php ... -for-pods/

sjaak
Contacteer:

Bericht door sjaak » 16 jul 2013, 20:35

Dank voor de update. Interessant!

Groet,

Niels

Plaats reactie