Met OV naar 't Rooth

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
ChrisKuijper
Met OV naar 't Rooth

Bericht door ChrisKuijper » 29 jul 2013, 12:16

Weet iemand of het te doen is, om met het OV naar de steengroeve 't Rooth te gaan (vanaf Utrecht geeft die aan dat het ruim 2 uur duurt, maar ik vraag het toch even na voor de zekerheid :P)

Groetjes, Chris

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Met OV naar 't Rooth

Bericht door Carcharoides » 29 jul 2013, 12:40

Denk dat de bushalte die het meest dichtbij is, een half uur lopen is. Misschien zelfs wel iets meer...
Daarnaast denk ik dat het met het OV langer duurt dan 2 uur. Direct met de auto zal je er ongeveer 2 uur over doen, dus ik denk met het OV wel een uurtje langer, aangezien ik niet verwacht dat je het zonder overstappen gaat redden.

Groeten, Gerard

[Bewerkt door Gerard Verwey op 29-07-2013 om 12:42 NL]

ChrisKuijper

Bericht door ChrisKuijper » 29 jul 2013, 13:27

Ik zou enerzijds liever met de auto gaan, alleen kan ik gratis met het OV in het weekend. Bovendien heb ik geen auto tot mijn beschikking ;)

Camiel
Been thanked: 4 times

Bericht door Camiel » 29 jul 2013, 13:31

Het is wel al een aantal jaren geleden, maar ik heb wel eens het openbaar vervoer naar ’t Rooth genomen. Al aankomend met de stoptrein in Maastricht had je al vrij snel de bus. Vooraan in Cadier en Keer stapte je dan uit en vanuit daar was het dan nog zo’n 20 tot 30 minuten lopen naar de groeve. Op de terugweg had ik altijd het geluk dat mensen bereid waren om me op het station af te zetten.

Volgens mij is de treinreis van Utrecht naar Maastricht op zichzelf al twee uur. Daar moet je dan nog een klein uur bij optellen. Zoals ik al zei, is het voor mij een aantal jaren geleden dus ik weet niet hoe de overstaptijd en dienstregeling nu is. Verder kom je vanuit Utrecht met de sneltrein in Maastricht aan en niet de stoptrein.

Ikzelf vond de vondsten in ’t Rooth niet opwegen tegen al het gedoe, maar toentertijd lag de groeve ook stil.

Groeten, Camiel

“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928

Plaats reactie