raadselachtig botje mv2

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
sjaak
Has thanked: 379 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:
raadselachtig botje mv2

Bericht door sjaak » 30 jul 2013, 13:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal,

Gevonden tijdens de WPZ-dag en aan sommigen al laten zien. Ik kom er niet uit.

Het is een wat lelijk, half compleet botje, maar het intrigreert mij omdat ik het totaal niet kan plaatsen.

Ik vind het vaag lijken op een hielbeen, maar het lijkt niet op enig hielbeen dat ik ken. Tevens is door sommigen ulna geopperd, maar daar is het m.i. te dik en te vreemd gevormd voor. Een stuk schedel is ook voorgesteld, maar dat zie ik er niet in. Er is geen schedelachtige structuur aan de binnenkant.

Toch heeft het zoveel opvallende kenmerken dat het determineerbaar zou moeten zijn( zie bv. die "haak" en dat "gleufje" ) .

Wie heeft een idee?

[Bewerkt door sjaak op 30-07-2013 om 13:37 NL]

Groet,

Niels

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: raadselachtig botje mv2

Bericht door Theo » 30 jul 2013, 16:43

Het is te klein voor wat ik denk dat het is,in mijn verzameling zit een hielbeen van Alachtherium

Theo

sjaak
Has thanked: 379 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:
Antw: raadselachtig botje mv2

Bericht door sjaak » 30 jul 2013, 20:14

Dank voor jullie reacties!

Hoewel ik een stuk schedel niet wil uitsluiten (die "gleuf" doet daar zelfs wel iets aan denken) zie ik hier geen stuk mammoetschedel in. Ik heb daar ook het nodige van liggen, maar de structuur in de binnenkant is heel anders. Ook kan ik het binnen de schedel niet goed plaatsen. Daar komt verder bij dat het botje in 2-en lijkt te zijn gebroken, dus horizontaal lijkt te zijn doorsneden.

Misschien is het iets pathologisch.

[Bewerkt door sjaak op 30-07-2013 om 20:17 NL]

Groet,

Niels

Plaats reactie