steen met fossielen
-
steen met fossielen
mijn zoontje heeft in duitsland in de eiffel een steen gevonden en daar zitten allemaal fossielen in wat is dit,hoe oud en evt waarde
[Bewerkt door robklijnstra op 02-08-2013 om 11:22 NL]
Antw: steen met fossielen
Waar in Duitsland is het fossiel gevonden?robklijnstra schreef:
mijn zoontje heeft in duitsland een steen gevonden en daar zitten allemaal fossielen in wat is dit,hoe oud en evt waarde
In Duitsland heb je veel verschillende plekken met verschillende tijdperken. Zover ik kan zien gaat het hier om koraal. Welke soort(en) weet ik niet.
Marijn
-
Antw: Antw: steen met fossielen
ook in de eiffelMarijn14 schreef:Waar in Duitsland is het fossiel gevonden?robklijnstra schreef:
mijn zoontje heeft in duitsland een steen gevonden en daar zitten allemaal fossielen in wat is dit,hoe oud en evt waarde
In Duitsland heb je veel verschillende plekken met verschillende tijdperken. Zover ik kan zien gaat het hier om koraal. Welke soort(en) weet ik niet.
Marijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: steen met fossielen
Welkom!
Deze steen komt wellicht uit het Devoon en is dan ruwweg zo'n 370 miljoen jaar oud. De fossielen die je ziet zijn doorsneden van zeedieren, voornamelijk koralen.
De financiële waarde benadert de 0, maar de educatieve waarde, plezierwaarde en fascinatiegehalte voor jong en oud van dit soort vondsten is onschatbaar. Een mooi fossiel om te koesteren, dus.
(topic verplaatst naar 'determinatie')
[Bewerkt door Frederik op 02-08-2013 om 11:30 NL]
Deze steen komt wellicht uit het Devoon en is dan ruwweg zo'n 370 miljoen jaar oud. De fossielen die je ziet zijn doorsneden van zeedieren, voornamelijk koralen.
De financiële waarde benadert de 0, maar de educatieve waarde, plezierwaarde en fascinatiegehalte voor jong en oud van dit soort vondsten is onschatbaar. Een mooi fossiel om te koesteren, dus.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: steen met fossielen
Mooi geschreven!Frederik schreef:
Welkom!
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt