Actie om de site te steunen 3.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Actie om de site te steunen 3.

Hallo iedereen,ik wil ook graag mijn steentje bijdragen(Heb al veel geleerd op het forum)
Ik heb gekozen uit mijn collectie Zee-egels van de vindplaats Ault,in het lotje zitten vier Micrasters in verschillende vormen.De eerste is een Micraster geprept op matrix de egel zelf is 50 mm,100% volledig met wat schelpafdrukjes erop.De tweede is een volledig geprepte Micraster in kalk 100% Intact 47 mm.De derde is een vuursteenegel ook Micraster geprept maar nog volledig in de schaal 99%perfekt 42 mm.De vierde is een Micraster volledig in vuursteen,zogoed als 100% Perfect 43 mm.
Alle Egels zijn door mijzelf gevonden en uitgeprept door middel van stralen(geen schade aan de Egels)
Nu Micrasters zijn niet zeldzaam op deze vindplaats,maar 100% intackt daar heb je al wat meer geluk voor nodig,deze Egels komen uit een instorting die deze winter had plaatsgevonden.
Je kunt op deze Egels bieden tot 31 Augustus om 24 uur,dan word dit bod gestopt,het bedrag stort ik door naar het bestuur van het forum min de verzendkosten.Hopend op een leuke belangstelling.
Ik maak nu nog van iedere egel apparte foto's zodat jullie de stukken beter kunnen bekijken.
GR Pascal
strandjutters
Antw: Actie om de site te steunen 3.
Hallo Pascal,
€15 is mijn eerste bod.
Grtz mendel
€15 is mijn eerste bod.

Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
- strandjutters

Hallo Mendel,das een goed begin,verzendkosten eraf,zal er zeker al wat over zijn voor het forum.
Dit zijn wat details van de eerste egel op matrix geprept.Het spoortje links van de kont is van een boorwormpje.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 02-08-2013 om 20:25 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,wat details van egel twee,volledig uitgeprept uit de matrix (Kalkegel)
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,dit zijn wat details van de egel drie,het is een vuursteenegel met de schaal er nog aan,ik denk dat dit toch een mooie egel is,de meeste vuursteenegels hebben geen schaal meer als je ze vind,waarom 99% wel er ontbreekt een stukje schaal zie laatste foto,je ziet er wel duidelijk de vuursteen doorgeen.
Gr
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,dit is egel vier,een vuuursteen egel zonder de schaal.
Wel dit zijn ze,zoals je kunt zien heb ik uit mijn mooiste vondsten van deze vindplaats een selectie gedaan,en niet uit mijn prullebak van daar,want die heb ik zeker ook

Gr. En hopend op een mooi bod ten voordele van het forum.
Hallo mendel,als je ze heb voor die prijs ,is het wel een koopje,ik hoop het aan de ene kant voor jou.
Mijn foto's zijn niet van goede kwaliteit,in het echt zijn ze een stuk mooier.
Nog wat weetjes,de vondsten komen uit het bovenkrijt,Turoon en Coniacien 80 miljoen jaar oud ongeveer.Ze behoren volgens mij tot de soort decipiens alle vier.Ik heb nogal twijfels over de soorten die op het determinatie pagina staan,in mijn collectie van toch een 300 egels zie je duidelijk de verschillende soorten(platter-hoger-dikker -ronder-en formaat,maar dit is geen spek voor mijn bek

[Bewerkt door strandjutters op 02-08-2013 om 21:32 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 02-08-2013 om 21:46 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 02-08-2013 om 22:14 NL]
strandjutters
Gaan ze allemaal in één keer eruit? Ik heb namelijk wel interesse in die prachtig geprepte zee-egel op matrix.
€20,-
€20,-

- strandjutters
Hallo Gijs,het bod is voor de 4 samen.
Maar geen nood,ik heb nog wat gelijkaardige,als je later intresse hebt.
Gr Pascal
Maar geen nood,ik heb nog wat gelijkaardige,als je later intresse hebt.
Gr Pascal
strandjutters
Hoi,
Ik bied 25 euro.
Ze zijn perfect en voor mij een kleine kans ze ooit te vinden
Groetjes Bram
Ik bied 25 euro.
Ze zijn perfect en voor mij een kleine kans ze ooit te vinden

Groetjes Bram
hallo Pascal,
Prachtige egeltjes! Het bedrag is helaas te hoog geworden voor mij want ik heb nog doosjes nodig LOL. Ik ga wel voor een 75% egeltje op de beurs
.
En ik hoop dat deze schoonheden veel gaan opbrengen!
groetjes
Aaron
PS: als ik even off topic mag gaan, Je spreekt van een bak egeltjes. Heb je 3 nov een tafeltje?
Prachtige egeltjes! Het bedrag is helaas te hoog geworden voor mij want ik heb nog doosjes nodig LOL. Ik ga wel voor een 75% egeltje op de beurs

En ik hoop dat deze schoonheden veel gaan opbrengen!
groetjes
Aaron
PS: als ik even off topic mag gaan, Je spreekt van een bak egeltjes. Heb je 3 nov een tafeltje?
Nullus finis longius si quod facis delectaris