Neogeen en Paleogeen !

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Neogeen en Paleogeen !

Bericht door webmaster » 22 dec 2005, 21:10

Een tijd geleden heeft de wijze commissie van stratigrafen besloten om de tijdperken Kwartair en Tertiair af te schaffen. Ook enkele andere wijzigingen zijn aangebracht in de geologische tijdschaal.

Afgelopen week heb ik de voorbereidingen getroffen voor de veranderingen op de website. Nu is het zover, en heb ik alle tijdperken gewijzigd in de nieuwe tijdperken Paleogeen en Neogeen. De grens tussen de twee ligt tussen het Oligoceen en Mioceen op 23 miljoen jaar.

Vanaf nu worden op de website de nieuwe namen gehanteerd (Ik hoop dat ik het overal zelf heb veranderd...). Ik verzoek iedereen hier op het forum om hetzelfde te doen, en vanaf nu de nieuwe namen te hanteren.

Voor meer informatie over de nieuwe geologische tijdschaal zie NGV Geonieuws:
http://www.geonieuws.geologischeverenig ... ikelnr=500

[Bewerkt door webmaster op 22-12-2005 om 21:11 NL]

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

The Stone
Contacteer:
Antw: Neogeen en Paleogeen !

Bericht door The Stone » 23 dec 2005, 09:41

Lastig voor de Werkgroep Tertiare en Kwartaire Geologie ;-)

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 23 dec 2005, 09:46

Inderdaad. Er is veekl discussie over geweest. Vooral over het afschaffen van het Kwartair. Veel mensen vonden dat dit als een subperiode van het Neogeen moest blijven bestaan. Meerdere tijdschriften met deze tijdperken in hun naam vonden dat ook niet zo leuk natuurlijk.

En wat te doen met de K/T grens? Wordt dat nu K/P grens?

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 23 dec 2005, 13:00

mjah het is één van de tijdschalen, je kunt toch ook die van Harland en Smith aanhouden?
majah deze zal wel correcter zijn natuurlijk wanneer men daar met de hele ICS op puzzelt...

Post mortem we sort 'em!

Gesloten