Zogenaamde raptorklauw
Zogenaamde raptorklauw

Op vakantie bij één of andere Zeeuwse fossielenstichting deze gekocht.
Ik heb altijd een fascinatie voor dinosauriërs en fossielen gehad maar er eigenlijk vrij weinig meegedaan.
Nu ik een raptorklauw tegenkwam heb ik hem dus maar op goed geluk meegenomen om toch eindelijk mijn verzameling eens gaan te beginnen.
Volgens de meneer was het een Utahraptor, wat met de maat redelijk overeen zou kunnen komen imho. Veel meer weet ik ook niet, eigenlijk, dus ik snap dat jullie er misschien niet heel veel mee kunnen als hij niet overduidelijk nep blijkt te zijn.
Alvast bedankt.
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Zogenaamde raptorklauw
De overgangen tussen de verschillende botstructuren lijken me zo zacht, evenals de grenzen tussen de reparaties en het "bot". Het lijkt vanop de foto sterk op een afgietsel van hoogwaardige plastiek, net omwille van die zachte grenzen/overgangen. Wat heb je betaald?
Weet ook dat echt dinomateriaal niet zo meteen voorradig is, zeker niet aan een zachte prijs, tenzij het over veel voorkomend materiaal gaat van een bepaalde locatie. Utahraptorfossielen zijn m.i. niet meteen algemeen te noemen. Het zou me dan ook verbazen dat hiervan stukken op de reguliere markt worden aangeboden voor weinig geld
.
Weet ook dat echt dinomateriaal niet zo meteen voorradig is, zeker niet aan een zachte prijs, tenzij het over veel voorkomend materiaal gaat van een bepaalde locatie. Utahraptorfossielen zijn m.i. niet meteen algemeen te noemen. Het zou me dan ook verbazen dat hiervan stukken op de reguliere markt worden aangeboden voor weinig geld

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
hallo,
Een raptor klauw is niet echt iets dat je als beginnende verzamelaar aanschaft maar goed
. Ik ken er niks van maar ALS hij echt is, is het puntje er volgens mij ooit eens afgekraakt en weer gelijmt. Het zou me dan ook niet verbazen als er nog meer restauratie is. Maar ik laat dit aan de kenners over. Ook zou je het kunnen weten aan de prijs. Ik begrijp goed dat je deze niet zou willen vertellen maar zulke klauwtjes hebben als prijs een dik drie cijfergetal en meestal een vier cijfergetal.
groetjes
Aaron
[Bewerkt door Alopias op 07-08-2013 om 10:17 NL]
Een raptor klauw is niet echt iets dat je als beginnende verzamelaar aanschaft maar goed

groetjes
Aaron
[Bewerkt door Alopias op 07-08-2013 om 10:17 NL]
Nullus finis longius si quod facis delectaris
met een hete naald er in prikken
. Als je er gemakkelijk door kan, en het smelt, is het plastiek. Je kunt ook zoeken naar kleine 'luchtbelletjes'. Als je die vind, is hij ook nep.
[Bewerkt door Alopias op 07-08-2013 om 10:30 NL]

[Bewerkt door Alopias op 07-08-2013 om 10:30 NL]
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Thanks, naald gaat er niet doorheen. Ik heb deze gewoon even in een aansteker gehouden, is dat heet genoeg? Mijn vingers vonden van wel.
Luchtbelletjes zie ik zo gauw ook niet. Heb je daar misschien een voorbeeldfoto van? Dan weet ik wat beter naar wat ik zoek.
Luchtbelletjes zie ik zo gauw ook niet. Heb je daar misschien een voorbeeldfoto van? Dan weet ik wat beter naar wat ik zoek.

Hier nog wat detail, al zie ik zojuist dat die ene behoorlijk onscherp is.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Op basis van deze foto's, de context van de verkoop, en ervan uitgaande dat je geen erg hoog bedrag hebt betaald zou ik zeggen dat de kans dat het om een replica gaat, zeer hoog is.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik twijfel er niet aan dat de kans zeer groot is dat hij nep is, maar ik wil het graag zeker weten! Dat snappen jullie vast. Dus als er nog meer tips en trucs zijn, gaarne.
In ieder geval bedankt voor de berichten so far.
In ieder geval bedankt voor de berichten so far.