Brachiopodes, koraal en trilo Verviers
-
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 114 times
Brachiopodes, koraal en trilo Verviers

De brachiopodes op de eerste 3 foto's zijn afkomstig van een tijdelijke vindplaats in Vervies (zie bericht bij forum vindplaatsen).
Het koraal (3 stukken aan elkaar gelijmd) en het stukje trilobiet heb ik gevonden op de bekende vindplaatsen in Verviers. Heb nog geen gedachten aan determinatie gehad. Als iemand iets (her)kent zijn suggesties welkom.
Groeten, Jeroen
Antw: Brachiopodes, koraal en trilo Verviers
Foto 2, rechterkant, ter hoogte van de 8: zou dit het cranidium van een trilobiet kunnen zijn?
-
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 114 times
Ik herken er niets in. Nou moet ik ook ruiterlijk toegeven dat ik eerst 'cranidium' heb ingeklopt op google ....
Zal er eerdaags eens de graveerpen langs halen en kijken wat er nog tevoorschijn komt.
Groeten, Jeroen

Zal er eerdaags eens de graveerpen langs halen en kijken wat er nog tevoorschijn komt.
Groeten, Jeroen
Heb een beetje moeite om dit topic te openen? Of om er op te reageren?
Maat die eerste foto's lijken beetje op onder devoon materiaal. Zitten ander soort trilobieten in dan in het gewende midden devoon, de beestjes die daar in worden gevonden vind ik persoonlijk wat vorm lozer en moeilijker te herkennen... Zou zo maar wat Trilobieterigs kunnen zijn.
Staartje op de laatste volgens mij een phacopide., specifieker kan ik het niet zeggen
Maat die eerste foto's lijken beetje op onder devoon materiaal. Zitten ander soort trilobieten in dan in het gewende midden devoon, de beestjes die daar in worden gevonden vind ik persoonlijk wat vorm lozer en moeilijker te herkennen... Zou zo maar wat Trilobieterigs kunnen zijn.
Staartje op de laatste volgens mij een phacopide., specifieker kan ik het niet zeggen
oeps...
Antw: Antw: Brachiopodes, koraal en trilo Verviers
Volgens mij ook. Dit ziet eruit als hetzelfde bruinige, Onder-Devonische materiaal dat ook in de Eifel gevonden wordtivok schreef:
Maat die eerste foto's lijken beetje op onder devoon materiaal.