Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Alopias
Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Alopias » 10 aug 2013, 20:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De titel zegt waarschijnlijk genoeg. Maar ik kan het niet laten er een verhaaltje bij te vertellen :).

Vandaag had ik dus een super dag in de Antwerp area. Ik vond er maar liefst vier somniosussen ('k heb ze in de juiste volgorde gezet hoe ik ze vond.), een Centrophorus (!), en een Carcharodon carcharias (GW) !

De tweede somni vond ik kort na de eerste (ong. 10 min erna). Hier heb ik wel even stevig op gevloekt. Lijkt me wel terecht :). Een beetje later vond ik de Centrophorus. Dan werd de 3e somni gevonden (de meest complete). Toen ben ik wat op het zicht gaan zoeken in de zanden van Oorderen. Ik wist bijna zeker dat ik er geen GW ging vinden maar ik had niks te verliezen. De buit was namelijk al goed binnen. Na even zoeken werd het koud en ik wou terug keren om m'n trui te halen. Ik nam een andere weg die ik nog niet 'bekeken' had. Toen ik mij 45 graden draaide lag er opeens een tandje te blinken. Dacht dat het een hastalis was. toen ik hem opraapte zag ik de kartels. Dat was gewoon een super gevoel. Niet te beschrijven. In het laatste half uur nog een vierde somniosus gevonden.

Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar op de een of andere manier lijk ik die somni's aan te trekken :D. M'n pa gelooft nu niet meer hoe zeldzaam ze zijn, aangezien we er zo veel gevonden hebben. Misschien kan iemand dit bevestigen? Dat hij het van iemand anders kan horen zodat hij overtuigd geraakt LOL.

Al bij al een super dag. Mijn vakantie kan al niet meer stuk

groeten
Aaron

PS: via mail ben ik sinds gisteren avond niet meer beschikbaar. Problemen met Microsoft. Ik weet niet wanneer dit opgelost zal zijn maar ik hoop spoedig.

Nullus finis longius si quod facis delectaris

Rick99
Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Rick99 » 10 aug 2013, 21:02

Prachtige vondsten Aaron! Je hebt nu 6 zelf gevonden somni's geloof ik?

Ik weet welk gevoel je had bij die GW;)

Verder nog leuke dingen gevonden?

Gr. Rick

Alopias

Bericht door Alopias » 10 aug 2013, 21:05

hey Rick,

Ik heb nu 7 zelfgevonden somni's, twee heb ik aangekocht. 9 dus in totaal ;). En ja die GW was gewoon super om te vinden. Ik heb er de vorige zoektochten vele uren moeten voor zoeken in die zanden van Oorderen. Had er elke dag een goede afstand gelegd. Nu wordt ik beloond. Indardaad ken jij dat gevoel :). Ik heb verder nog mijn eerste twee complete lower notorynchussen gevonden ('t werd wel eens tijd). Verder het gebruikelijke.

groeten
Aaron

[Bewerkt door Alopias op 10-08-2013 om 21:05 NL]

[Bewerkt door Alopias op 10-08-2013 om 21:09 NL]

Rick99
Antw: Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Rick99 » 10 aug 2013, 21:12

Alopias schreef:
hey Rick,

Ik heb nu 7 zelfgevonden somni's, twee heb ik aangekocht. 9 dus in totaal ;). En ja die GW was gewoon super om te vinden. Ik heb er de vorige zoektochten vele uren moeten voor zoeken in die zanden van Oorderen. Had er elke dag een goede afstand gelegd. Nu wordt ik beloond. Indardaad ken jij dat gevoel :). Ik heb verder nog mijn eerste twee complete lower notorynchussen gevonden ('t werd wel eens tijd). Verder het gebruikelijke.

groeten
7 al!!! Gefeliciteerd.

[Bewerkt door Rick99 op 10-08-2013 om 21:12 NL]

Alopias
Antw: Antw: Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Alopias » 10 aug 2013, 21:14

Rick99 schreef:
Alopias schreef:
hey Rick,

groeten
7 al!!! Gefeliciteerd.

dankje :).

stiek
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Antw: Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door stiek » 10 aug 2013, 23:52

Alopias schreef:
Rick99 schreef:
Alopias schreef:
hey Rick,

groeten
7 al!!! Gefeliciteerd.

dankje :).
Hallo Aaron,

Knap gevonden in een dag.
Is mij in 25 jaar haaientandjes zoeken nog niet gelukt.

Groeten Hans

Hans

mendel

Bericht door mendel » 11 aug 2013, 02:02

Hoi Aaron.
Van harte gefeliciteerd met je prachtige vondsten!
Het is je gegund!

Grtz mendel

Facta non verba- Geen woorden maar daden

Alopias

Bericht door Alopias » 11 aug 2013, 13:03

bedankt iedereen!

@ Stiek, bedoel je dat je er nog nooit zo veel op een dag gevonden hebt? Of dat je deze soorten nog niet gevonden hebt? Zal wel het eerste zijn :)

stiek
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door stiek » 11 aug 2013, 13:19

Alopias schreef:
bedankt iedereen!

@ Stiek, bedoel je dat je er nog nooit zo veel op een dag gevonden hebt? Of dat je deze soorten nog niet gevonden hebt? Zal wel het eerste zijn :)
Hallo Aaron,

Eigenlijk allebei.
Ik heb nog nooit een Centrophorus gevonden.
Het lijkt mij dat je puur in plioceen materiaal gezocht hebt.
Of heb je ook het gebruikelijke basisgrind materiaal gevonden.

Groeten Hans

Hans

Gesloten