Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Alopias
Antw: Antw: Antw: Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Alopias » 13 aug 2013, 10:58

hieronymus schreef:
Galeorhinus schreef:
Alopias schreef:
hoi Arien,

Ga ik niet doen. Zijn niet speciaal genoeg.

groeten
Aaron
Vreemd antwoord op een normale vraag...
Akkoord, Stijn. Gezien de verhouding in de vondsten van Somniosus op C. hastalis bijvoorbeeld in't Antwerpse (1:100? als't niet meer is), moet Aaron wel honderden hastalissen hebben waaronder een goed aantal van prachtkwaliteit. Om over andere soorten nog maar te zwijgen. Statistieken kan men niet tegen spreken, tenzij er wat anders aan de hand is :)
Kan toch ook zijn dat je gewoon geluk hebt? Maar ik heb geen 100 gave hastalissen gevonden :).

Nullus finis longius si quod facis delectaris

Rick99
Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Rick99 » 13 aug 2013, 11:00

Aaron, kan je anders 1 foto van alle andere vondsten nemen? Dat is toch niet zoveel moeite...

Hieronymus
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Hieronymus » 13 aug 2013, 11:04

Alopias schreef:
Kan toch ook zijn dat je gewoon geluk hebt? Maar ik heb geen 100 gave hastalissen gevonden :).
Statistiek is statistiek. Grote afwijkingen die buiten een hoog betrouwbaarheidsinterval liggen zijn dan ook geen toeval, daar klopt iets niet.

Foto's van de overige vondsten zouden inderdaad tof zijn.

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Alopias
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Fantastische dag in Antwerpen! Mijn jaar is goed

Bericht door Alopias » 13 aug 2013, 11:47

hieronymus schreef:

Statistiek is statistiek.
Hallo Jeroen,

Ik ga niet opdringen maar wil toch nog even vragen over welke vindplaatsen je het hier hebt? Volgens mij is Antwerpen erg groot en is de ene soort op de ene plaats al zeldzamer dan de andere. Er zijn al verschillende plaatsen geweest.
Uiteraard heb ik veel zeldzaam materiaal gevonden maar als ik gewoon zeg 'Antwerpen' kan dat overal zijn. Misschien wel een heel nieuwe plaats waar ze veel algemener zijn.
Ik hoorde dat voor Hoevenen catticussen tamelijk zeldzaam waren terwijl ze in Hoevenen tamelijk algemeen blijken te zijn. 'T is maar een voorbeeld... Jij bent nog altijd de kenner

Groeten
Aaron

[Bewerkt door Alopias op 13-08-2013 om 11:49 NL]

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 13 aug 2013, 12:01

Ik ga niet opdringerig doen, maar laat eens wat foto's van je vondsten zien ;-). Daar laat je alvast meer mee zien dan mensen steeds van antwoord te dienen. Neem eens een foto van je collectie Antwerpen? Dat kan toch geen kwaad, kan zelfs zeer interessant zijn.

Catticus is een miocene soort. In Hoevenen is vermoedelijk een deel van het Mioceen aanwezig dat nooit goed bemonsterd is geweest. Vandaar de opvallende aantallen catticus (niet eerder fatsoenlijk gedocumenteerd). Dit terwijl Somni's en Centro's voornamelijk bekend zijn uit het vroeg-Plioceen, en met name (uitsluitend?) uit het basisgrind van de zanden van Kattendijk. Dat basisgrind is daarentegen al zéér veel bemonsterd in de loop der tijd en de fauna van dat basisgrind is zéér goed bekend. Niet alleen ex-situ (Hoevenen, Indaver,...) maar ook in-situ (Deurganckdok, Verbindingsdok,...). Daarom dat ik ook opper dat de verhouding in vondsten een bepaalde waarde aanneemt, waar enigszins afwijkingen op mogelijk zijn, maar geen gigantische deviaties. De bewaartoestand en kleur van jouw specimens doen ook sterk vermoeden dat jouw exemplaren uit ditzelfde basisgrind komen.

Ps: Ik heb (en zal ook) nooit beweerd een kenner te zijn. Misschien hoogstens een kritische verzamelaar :)

[Bewerkt door Hieronymus op 13-08-2013 om 12:05 NL]

Rhaetian Lorraine Region

Alopias

Bericht door Alopias » 13 aug 2013, 12:20

hallo Jeroen,

Het laatste wat ik ga doen is foto's van mij gehele Antwerpen collectie helemaal bloot op het forum plaatsen. Ik denk dat er naar foto's gevraagd wordt puur omdat men aan de hand van de vondsten weeral wilt trachten info over mijn plaats te weten te komen. Dit merk ik in andere topics en via mail ook. Ik zou dan zogezegd 'trots' mijn collectoe showen terwijl het achter mijn rug gewoon om de vindplaats gaat. Ik zeg niet dat jij er zo over denkt. Maar er zijn mensen die er van durven te profiteren. Vandaar dat ik enkel de toppers op het forum zet, maar dat zou ik dan beter ook niet meer doen.

Mijn collectie mag je gerust live komen bezichtigen als je dat interessant zou vinden.:) Maar geen foto's op het forum.

groeten
Aaron

PS, je hebt mail

[Bewerkt door Alopias op 13-08-2013 om 12:21 NL]

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 13 aug 2013, 12:21

Ik trek mijn conclusies :)

Rhaetian Lorraine Region

Alopias

Bericht door Alopias » 13 aug 2013, 15:53

hallo Stijn.

Dat was mijn mening. Blijkbaar was dat dus fout. Mijn excuses dan. Wat jij zegt is ook onjuist. Ik heb nooit gezegd dat mijn tanden uit het Graandok komen. Dat dacht je volgens mij gewoon omdat er toen nog gezocht kon worden. En ik heb ook nooit gezegd dat mijn tanden uit Hoevenen komen. Ik heb wel gezegd dat mijn residu uit Hoevenen komt. Maar dat kan ik op verschillende manieren verkregen hebben.
Let dus op met wat je zegt/beweert.

groeten
Aaron

Gesloten